Klopt precies wat je zegt, nu ik wat gevorderd ben in blender kom ik tot dit punt wat ik heb uitgesteld.
Prioriteiten gingen voor
Om het model voor te bereiden op het texturen is wel wat werk bij elkaar maar goed te overzien.
Men moet werken met een aantal UV mappen.
1 hoofd map zodat alle textures hier verbonden zijn met elkaar zie foto.
Kies in UV image editor een nieuw te maken image en benoem deze tot je hoofdmap.
Een hoofdmap of eind map maak je doormiddel van seams aan te brengen in je model en dan unwrappen en je UV is klaar.
Een voorbeeld van deze hoofd map
De andere mappen zijn ,front zijkanten boven onder of wat ook om zoveel mogelijk detail te kunnen aanbrengen in de hoofd map met clone painting.
En deze maak je met project from view unwrap.
Met de plus maak je er mappen bij.
Bij het unwrappen van de submappen maak je gebruik van de pintool om je UV exact te kunnen plaatsen.
Bijvoorbeeld je zet het oog op de juiste plaats en pint dit gedeelte vast ,zodat je vrij kunt werken met de rest zonder dat de positie van het oog verschuift.
Als dit is gedaan klik je de hoofdmap aan zodat deze is geselecteerd om te kunnen werken in texture paint, zie foto.
Nu ga je naar texture paint en dan naar de tab slots en je stelt in welke map je wilt bewerken met clone foto's.
Onder painting mode kies je image.
Onder canvas kies je de hoofdmap die je hebt gemaakt.
Onder de UV mappen kies je de hoofdmap.
Dan ga je naar tools en kies je de mappen die je wilt klonen, klik de UV map welke je wilt bewerken(bijvoorbeeld de front UV) aan en de texture die je wilt klonen op dit gedeelte onder source clone image..