Nu het model klaar is ben ik bezig met de re shape van het model.
Zoals je op de foto ziet is de mesh rommelig en dit beïnvloed het modeleren omdat de vertexen alle kanten opvliegen.
Je texture animatie en alles heeft er invloed op dus tijd voor de schoonmaak voor ik Rutte ga modeleren en sculpten.
Nu wat proef gedraaid en de mesh de topology is zo gemaakt als ik het schoonmaak er niet echt veel veranderd, en doormiddel van 3 tools doe je dit.
Tenminste zo doe ik het ,meer wegen naar Rome, Blender heeft dit op alle vlakken.
De Deform tool in edit mode in het linker menu.
De smooth vertex gebruik je om je positie te veranderen ten opzichte van de 3d ruimte.
Voorzichtig zijn met gebruik als je mesh een zooitje is,maar als je mesh goed is verdeeld een mooie tool om je mesh te smoothen.
Per loop werken.
Om dit probleem tegen te gaan moet je in combinatie van the slide en smooth werken.
De vertextool met deze tool verander je van positie in het model telt ook voor de slide edge.
Om een zoveel mogelijk gelijke afstand proberen te maken tussen alle vertexen zodat je een mooi quad model krijgt, een mooi model werkt gewoon prettig, voor mij en voor blender zelf.
Het model zal misschien iets veranderen dit is echter niet veel het meeste zal al op plaats.
Bijwerken en dan is het model klaar voor sculpten, met een mooie gelijke verdeling, als je dan met tris driehoeken werkt kun je wat moois maken op lagere resolutie en je mogelijkheden zijn groter geworden.
Door dit te doen moest ik 2 loops over de Z erbij plaatsen en nu is de verdeling goed voor een mooie gelijkmatige mesh.