Hier 60+ Je horizon verbreden is nooit weg maar iets in het Nederlands vinden zal niet meevallen alles is bijna Engels.ik heb misschien wel een andere manier om je landkaart zo low poly mogelijk te houden.je image as planes landkaart 1x subdividen en dan de landkaart vlakken met knife knippen daarna van elk vlak een vertex group maken plus material en kleur geven.De plaatsen die verhoogd of verlaagd moeten worden extra subdividen en met sculpt mode bewerken.het is maar een ideetje om het zo low poly mogelijk te houden.
Sorry, ik heb een tijdje weinig tijd om te reageren, maar vind dit een zeer boeiend onderwerp. Je kennis van de node editor is vele malen groter dan die van mij, dus ik kan je moeilijk helpen. Ik heb net al je publicaties hierover bekenen. Het enige dat ik zou kunnen zeggen wat betreft het plaatsen van huizen langs een lijn is dat je misschien de array modifier zou kunnen gebruiken, daarmee kun je de obejcten langs een lijn laten lopen, maar ik vrees dat je het anders bedoelt.Ik hoop dat je de ontwikkeling hier verder nog laat zien en als je het naar een ander platform brengt, dan hier zegt waar het voortaan te volgen is.