Hoezo niet Ijp ?Ik zit de systeem eisen te bestuderen maar zie nergens dat je voor 2.92 of hoger een speciaal systeem nodig zou hebben ... ?Ik moet overstappen vanaf 2.79 dus ben wel nieuwsgierig.Meteen naar 2.92 of 2.93 lijkt het meest logisch.Wat zijn de eisen dan ? Groetjes
kan je hier niet mee helpen kan niet hoger dan Blender 2.90 dus geen geometry nodes.Maar met snap aan kun je je object plaatsen waar je maar wilt, kost wel wat tijd Je kunt je object met een array plaatsen en met de instellingen verplaatsen dan kun je ook nog een Empty met object offset bvb in een ronding plaatsen.Misschien is dit wat.
Dan zo ik geen Curve gebruiken maar een Empty aan Array koppelen dan kun je veel instellen om je objecten uit te lijnen en zelfs je huizen in een boog te plaatsen.Dan nog even de minimale eisen die Blender aan een systeem stelt:64-bit dual core 2Ghz CPU with SSE2 support4 GB RAM1280×768 displayMouse, trackpad or pen+tabletGraphics card with 1 GB RAM, OpenGL 3.3Less than 10 year oldIk heb een laptop met een intel Core t/m i7 720QM processor en een Ati mobility Radeon met 1 gb en hiermee start Blender niet meer op Er zijn ook geen updates meer voor Ati mobility Radeon dus ik zit nu vast aan Blender 2.90 Balen!
Ik heb wat hulp nodig met ideeën om mijn map2model verder uit te kunnen werken. Wellicht dat er iemand goede ideeën heeft.Wat ik graag wil bereiken is dat ik een plane plaats in mijn scene en dat afhankelijk van de vertices er objecten op geplaatst worden. Dit is om twee dingen te bereiken:- De stadsmuren te plaatsen- De huizen in een stad plaatsen.Het lukt mu nu al om de torens op de vertices te plaatsen door middel van geometry nodes, dat is super simpel als je weet hoe het werkt. Het probleem zit m in de rotatie en de lengte van de muren bij het een en de rotatie van de huizen in de ander.Misschien moet ik nog gewoon afwachten tot er nieuwe blokjes komen in geometry nodes die dit wel kunnen hoor, er komt bijna dagelijks nieuwe functionaliteit bij.Bedankt alvast voor het meedenken in ieder geval
En nu weer naar het topic van ExLibrisIk ben de tutorial aan het bekijken en ik denk dat Geometry nodes het helemaal gaat maken in Blender.hopelijk komen we wat tegen om je verder te helpen.Dus iedereen aan de Geometry nodes.