Topic: dae met een figuur  (gelezen 31734 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 26 november 2014, 11:20:26 am »
Leuk idee Euler <=> Quaternion.

Maar helaas run.dae importeerd laat rotaiton_quaternion zien en dat gebruik ik dus.
(alleen er is een probleem: wat is x y z en w NU in Blender... ben op zoek).
OH, moet vermoedelijk de *.dae snappen (heb inmiddels de documentatie daarvan)
Om misschien een fout in de dae importer te ontdekken dat die Euler rotaties uitgeeft voor Quaternion rotaties , maar dan zou er gewoon een 4de (de w) kunstmatig bij geknutseld zijn, onwaarschijnlijk.

De detectief gaat maar verder op zoek ;-)
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 01 december 2014, 09:12:22 am »
Ik geef het een (beetje) op, de gegeven run.dae aan het figuur te plakken.

Het gaat m.b.v. *.bvh files and makehuman http://dbc-3d.nl/index.php?topic=488.msg3978#msg3978 veel eenvoudiger.

EDIT:
net gemaakt:




Super tutorial voor wat ik boven bedoel is dit:

https://www.youtube.com/watch?v=kPYbdnPwHuQ
« Laatst bewerkt op: 01 december 2014, 09:18:59 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 01 december 2014, 15:01:22 pm »
Het is een heel interessant onderwerp. Ik hoop er in de nabije toekomst wat vaker mee bezig te kunnen zijn. Voorlopig concentreer ik me op character modelling.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #48 Gepost op: 01 december 2014, 18:54:03 pm »
Zo peter dat ziet er al heel goed uit hij beweegt goed.

Met makehuman ben ik al eens bezig geweest en je hebt er heel snel een karakter mee gemaakt,  heel handig.
Maar ook ik wil het allemaal zelf leren maken, dus ik ben ook nog bezig met modeleren van een karakter. ;)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 06 december 2014, 08:30:08 am »
Een mislukte poging om een BVH (voor een slenterend figuur uit  een *.dae die niet helmaal bij  de bvh past) over te zetten naar de 'explorer' (zie vorige pogingen ;-) )

Wel flink geleerd hoe je met vertexgroupen in Python kunt sleutelen, behalve het Assign-toets lijkt niet van uit Python te kunnen. Zal dat nog moeten nagaan.


Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #50 Gepost op: 06 december 2014, 10:22:33 am »
Als het nou een spinachtig monster was dan zou die beweging niet misstaan ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 06 december 2014, 10:56:42 am »
Verkeerde dingen kunnen ook mooi zijn. Dit is een goed voorbeeld. ;D
Hopelijk kunnen wij in de toekomst de vruchten plukken van jouw exploraties.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 07 december 2014, 11:14:41 am »
Als het nou een spinachtig monster was dan zou die beweging niet misstaan ;)

Ja, helaas heb je gelijk ... nog meer experimenten nodig ...
Doei
       Peter