Hoe heb je de empty object verplaatst? Ik zou niet weten hoe ik dat moest doen voor al hun keyframes.
Het lijkt erop dat hierdoor de constrains niet meer kunnen worden toegepast. Ik kreeg het nu niet voor elkaar.
Misschien eerst eens met een script de rotation constaints koppelen aan de betreffende bones en kijken wat er dan gebeurd. Naar mijn inschatting gaat de explorer dan goed bewegen. Het probleem is dan nog wel de positie van dit figuur.
Je hebt het probleem van de positie opgelost, maar daarmee kennelijk een nieuw probleem geschapen, n.l. dat de constrains niet kunnen worden toegepast.
Ik hou ervan om problemen in kleine deeltjes op te hakken. Dus nu de beweging eerst uitzoeken apart van het locatieprobleem. Als die apart zijn opgelost kun je kijken of ze te combineren zijn. Er is trouwens een grote kans dat je met alleen het aanbrengen van de rotation constrain het geheel op de juiste plaats laat bewegen.
Als je die 2 hebt opgelost krijg waarschijnlijk nog weer problemen. Meestal heeft de figuur waarvan de motion capture is genomen een ander postuur dan het Blender model. Dit heeft tot gevolg dat armen soms door het lichaam zwaaien of iets dergelijks. Dan moet daarvoor ook weer een compensatie gevonden worden.
Dus voorlopig nog wel even wat werk. Ik hoop (en verwacht) dat je er uit komt.