Zo tot en met 7 min 24 moest je dit doen:
start blender
remove cube
UV sphere maken 128 segments voor meer resolutie
numpad 5 en dan 1 view instellen zome in een beetje alles deselecteren en Z (wireframe)
alles boven center (met B) selecteren
S Z 0.1 Enter
vie blaue pijl naar beneden schuiven klein stuk boven middellijn
onderen net zo (-0.1 !)
weer solid maken! en smooth!
roteren: r x 90
Material panel maak new!
activeer Cycles open Surface activeer nodes!
vervang BSD door Glas (scroll ev. naar boven!)
Save!
verberg de Sphere door in de outliner het oog te klikken!
Maak een tekst en roteer x-achs 90 edit del en eigen tekst! dan weer object mode
Ga naar object data menu en extrude 0.1 en bevel 0.02 en scale (S) 2
numpad 3 en uit-zoomen
een lamp naar 4 grid-linies links 5 gridlinies boven
numpad 1 (Point lamp! boven rechts van text!)
Data voor de lamp Size 3 Nodes openen Strength 10 000
Text material maken! Haal ergens vandaan een hout_plaatje (zoek naar hout nerven)
of de tut plaatje
http://www.littlewebhut.com/images/wood_texture.jpg om te gebruiken!
onder Surface Color op het puntje klikken en image kiezen!
Dan open image (daaronder) en kies het plaatje!
Om de tekst dit te geven moet men de tekst in mesh en UV-image zetten!
Alt C (curve to mesh)
Tekst mesh selecteren alles activeren in edit mode en zo instellen als men het wil zien
dus de view3D maar aanpassen!
Dan U (unwrap van View Down)object mode! ca.at 8 min!
kijken door naar naast (object mode naar rendered (display mode)
Diepte van wood-texture maken:
Kies (in plaats van Default) Compositing klik op het ronde bolletje (node tree als de muis erover staat)
Color output naar displacement slepen
Terug naar Default en het de tekst ziet er 'beter' uit! 7.24 min
Als er zo te zeggen dit of (vergelijkbaar) of ... bij de tutorial zou zijn geweest dan had ik
zelfs een 11 (10 + extra!) gegeven,
En ik kreeg dit (eerste plaatje => tweede plaatje (het betere)) (zie opmerking onder de plaatjes)
Foutje ontdekt ik had de lamp in plaats van 1000 nog niet op 10 000 gezet, dan ziet het inderdaad VEEL beter uit!!!!
Zo dus: