snip
Ik moet zeggen ik ben al een tijdje bezig met topologie maar ik heb er nog moeite mee.
Ik heb de tutorial bekeken ... echt goed, bedankt!
Zo nu snap ik het wel helemaal.
In de wiskunde is een pool (pole) de eigenschap van een functie, die zich aldaar (pool is een punt waar je de functiewaarde zou willen weten) ongewoon gedraagt: hoe dichter je bij de pool de waarde opvraagt hoe groter hij wordt (abs.) met als grenswaard zo te zeggen ONEINDIG.
OK, dat is dus in Blender niet zo maar wel nu, de tutorial gezien hebbende, vrij eenvouldig:
dat is een punt waar minstens 5 vlakken samen komen, dus ook minstens 5 lijnen.
Waarom raar gedrag hier ook (pool van de wiskunde!) en de naam pool?
Tamelijk zeker omdat hier de berekening van loops stopt ... het algorithme zegt: ik weet niet welke weg ik nu moet nemen, dus stop ik er maar mee.
Zo en nu t.a.v. de tut, het hoofd had dus beter nog iets anders moeten worden gemaakt:
Starten met elke keer, mond, neus en oogen rondjes maken en extruderern ... dan samenknopen (en levert een minimaal aantal pools op, die gewoon ook moeten, kan niet anders worden samengeknoopt) . Oh, ha, die rondjes (b.v. de mond) zouden in zich een punt bevatten waar in de buurt die loops fijner en fijner moeten worden en uiteindelijk EEN punt, en dat is ook vreemd gedrag, het lijkt erop dat gebieden met inwendig zo een rare (niet zichtbare) punt aan elkaar plakken punten oplevert waar meer dan 4 vlakken bij elkaar komen.
Ik ga dus maar het hoofd op deze wijze modelleren ... even zien wat het wordt
EDIT:
Oh via deze bijdrage .... veel meer info
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=633.0i.h.b de *.docx (in een van de links aldaar)