Topic: The way of the samurai  (gelezen 462504 keer)

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #345 Gepost op: 31 juli 2014, 15:16:59 pm »
Tja, eigenlijk was het best wel een slecht model en ook maar half af. Het enige voordeel is dat ik het niet volledig zelf heb hoeven te modeleren (dacht ik) maar achteraf had ik dat misschien beter wel kunnen doen, haha.  ;)

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #346 Gepost op: 06 augustus 2014, 14:09:23 pm »
Even wat weinig tijd gehad maar de raaf heeft nu alle gemodelleerde veren aan de vleugels en staart.
Allemaal parented aan bones in de vleugels.
Volgende stap is het lichaam opnieuw hairparticles geven en deze kammen en stylen.  ;)

« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2014, 14:35:33 pm door JvL »

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #347 Gepost op: 13 augustus 2014, 01:09:28 am »
Zo, weer even een kleine update. Door de kindervakantie staat alles even op een lager pitje dus daardoor is er even wat minder vooruitgang.
Ik ben nu bezig met het `verenpakket` aanbrengen en stylen.
Het zijn verschillende hair particle systems met verschillende haarlengtes.
Het is nog een WIP maar toch alvast even een plaatje.

Offline IJp

• *
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #348 Gepost op: 13 augustus 2014, 12:45:11 pm »
Het klinkt afgezaagd :) maar het ziet er goed uit en zeker als je weet hoe de kraai er eerst uitzag.

Offline Mark aka Dark

• *
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #349 Gepost op: 13 augustus 2014, 13:40:18 pm »
zo, dat is een stuk beter zeg! veel beter. Vond het al niks zonder zn verenpak. zo koud. :-)

Netjes!
MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #350 Gepost op: 13 augustus 2014, 13:42:23 pm »
Beiden bedankt voor het compliment. Vanavond ga ik er nog even aan verder om te kijken of ik hem nog wat mooier kan maken. Ik wil hem het liefst een wat oudere uitstraling geven.

Offline Mark aka Dark

• *
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #351 Gepost op: 13 augustus 2014, 14:34:47 pm »
grijze veren, een baard en extra rimpels? hahahahahaha.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #352 Gepost op: 13 augustus 2014, 14:56:16 pm »
Misschien nog een wandelstok of een rollatortje.  ;)

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #353 Gepost op: 14 augustus 2014, 23:22:48 pm »
Voor dit moment ben ik even klaar met de raaf. Hij is qua uiterlijk nog niet echt veel ouder geworden maar het verenpakket is wel wat ruiger geworden.
Misschien dat ik nog wat kleine tweaks doe aan zijn uiterlijk voordat hij aan zijn acteerdebuut gaat beginnen in mijn animatie maar voor nu ben ik even tevreden.
Het stylen van de hairparticles is over het algemeen goed te doen maar het is toch wel een kunst om er iets moois van te maken en het is wel iets waar je ervaring in op moet doen. Voor mij was dit ook de eerste keer.

Nu ga ik mij op het matte painting storten voor de achtergronden. Deze komen dan in een skydome zodat ik 360 graden kan draaien met de camera.
Dit wilde ik bewaren voor het vervolg van deze animatie maar waarom wachten?  ;)
Het maken van de achtergronden ga ik wel tussen het animeren door doen want ik heb al genoeg vertraging opgelopen en ik moet tussendoor ook nog de VFX in de verschillende shots inbouwen.

Offline IJp

• *
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #354 Gepost op: 15 augustus 2014, 09:29:31 am »
Mooi gedaan de raaf ziet er perfect uit en dat voor de eerste keer!! dus daar heb ik niets op af te kraken. ;)
Het painten van de achtergrond  gaat ook weer helemaal goed komen daar ben ik van overtuigd. 
Zelf stel ik het stylen van de hairparticles nog wel even uit, het lijkt me niet makkelijk dus dat komt voor mij nog wel een keer.  ;)

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #355 Gepost op: 15 augustus 2014, 14:56:39 pm »
Dank je ijp. Ik kan mij zo voorstellen dat het stylen van hair particles mooi van pas kan komen als de topologie van het hoofd dat je aan het maken bent af is.

Offline IJp

• *
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #356 Gepost op: 15 augustus 2014, 16:45:04 pm »
Inderdaad als het hoofd klaar is dan moet ik er maar eens beginnen.
Maar dat duurt nog wel even ik moet de topologie nog goed krijgen  ;)

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #357 Gepost op: 16 augustus 2014, 16:23:23 pm »
Het bouwen van de skydome is begonnen. Op de eerste afbeelding is de opbouw een beetje te zien. De buitenste koepel is bedoelt voor de lucht. Hier worden verschillende textures voor gebruikt. Een blendtexture om het verloop van licht naar donker in de lucht te krijgen en een cloud/ en musgravetexture om de nevelige bewolking te maken. Door de textures aan te passen kun je verschillende luchten maken van zonnig tot regenachtig enz.
De binnenste ringen zijn bedoelt om het landschap op te zetten maar dat moet nog gepaint worden dus dat kan ik nog niet laten zien.

Skydome opbouw:

Blendtexture:

Cloud en musgravetexture:

Als de skydome helemaal klaar is wordt deze over de verschillende scenes geplaatst en dan heb je een 360 graden achtergrond.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2014, 16:25:02 pm door JvL »

Offline IJp

• *
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #358 Gepost op: 17 augustus 2014, 08:35:37 am »
Interessant die Skydome opbouw ben wel benieuwd of je een overgang ziet van de binnenste koepel.

Offline JvL

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #359 Gepost op: 17 augustus 2014, 10:25:11 am »
Als het goed is zou dat niet moeten gebeuren maar je weet maar nooit. Nog even afwachten tot het eerste stukje landschap er in geplaatst wordt.