De rig voor de raaf is klaar op wat kleine tweaks na. De bones voor de staartveren zijn als laatste toegevoegd en die werken net als de vleugels eigenlijk.
Ze zijn met elkaar verbonden door middel van 2 kleine chains van bones die met track to constrainsts zorgen dat de beweging van de veren aangestuurd wordt.
In het midden zit een control bone waarmee je de staartveren op/neer en links/rechts kunt bewegen met G. Ze kunnen uiteraard ook links/rechts roteren en door de control bone te verschalen kunnen de staartveren samen- en opengevouwen worden.
De besturing van de vleugels is nu zo opgezet dat ik maar 1 vleugel hoef te animeren en dat de andere vleugel deze beweging kopieert. Voor deze animatie is dat voldoende maar ik sluit niet uit dat ik dat nog aanpas.



Nu is het tijd om aan het weightpainten te beginnen om de mesh aan de rig te koppelen. Ik hoop dat ik daar vandaag nog mee kan beginnen maar wij zijn ook druk met de voorbereidingen voor een weekje weg dus dat is nog even afwachten. Vanavond heb ik misschien nog wel wat tijd over.

Ik bedacht mij eigenlijk net dat als mensen dit topic voor het eerst zien het inmiddels helemaal niet meer duidelijk is waar dit topic over gaat, haha.
Het gaat dus eigenlijk over het maken van een animatie van een vrouwelijke samurai die het een en ander aan ellende over zich heen gaat krijgen.
