Topic: make a piece a day  (gelezen 657511 keer)


Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #675 Gepost op: 08 november 2016, 12:46:27 pm »
Ik heb het gemaakt met behulp van een boolean modifier en een displacement modifier.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #676 Gepost op: 08 november 2016, 21:26:29 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=YsbLU2CHhEM&feature=youtu.be

Was voor de Blender demoreel...

Komt er nog een over een paar dagen met twee vijanden die mooier zijn ,laserkanon... :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #677 Gepost op: 08 november 2016, 21:39:20 pm »
achtergrond..prachtig.
thrust flame van het schip in het midden links van het midden iets minder.
Schip rechts onderin heeft zo geen meerwaarde.
En de kleine scheepjes lijken uit het niets te komen vallen terwijl ze volgens mij uit het grote moederschip moeten komen denk ik....

Pffff...kostte me moeite om dit te durven zeggen voor iemand die nog nooit zoiets moois gemaakt heeft.

Is echt opbouwende kritiek en geen afbouwende.

Dus ik zou zeggen plaats de emitting planes voor de particles in het moederschip, die thrust flame minder statisch en dat schip rechts onderin..tja

En meer belichting als je die schepen toch wilt laten zien denk ik...

En ik wil echt niet betweterig ofzo overkomen, vind het geweldig wat je gemaakt hebt.
« Laatst bewerkt op: 08 november 2016, 21:42:32 pm door rozz »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #678 Gepost op: 08 november 2016, 22:33:30 pm »
Mijn geluidkaart is kapot, zonde blender bied de mogelijkheid om dit er bij te zetten en je animatie krijgt een boost.
Leuk gedaan ik wacht op het vervolg :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #679 Gepost op: 09 november 2016, 00:02:46 am »
Rozz , schaam je nooit voor positieve kritiek... Ik ben er altijd blij mee.

Klopt ook , ik dacht dat door de snelheid het niet zo op zou vallen  maar het gehele shot duurt veel te lang om zulke dingen niet te zien.
De scheepjes komen van achter het moederschip omdat mijn particle system anders teveel en te snel naar een punt uitpakte , ze moesten uitwaaieren...
En toch hun route behouden. Force fields gebruikt....
Misschien kan ik het via alpha regelen , zodat de scheepjes altijd op de voorgrond zijn over het moederschip heen geprojecteer , vanaf een bepaalde grens...

Verder , ook de flame bursts waren een beetje vlug vlug gedaan... Ik doe deze gewoon nog een keer over als ik mooiere schepen heb. :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #680 Gepost op: 09 november 2016, 08:29:23 am »
Als je bij je particle system de Boids gebruikt kun je met de opties Flock en Goal je schepen heel nauwkeurig sturen zonder ze achter het moederschip vandaan te laten komen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 09 november 2016, 11:16:28 am door JvL »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #681 Gepost op: 09 november 2016, 10:26:23 am »
Waauw.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #682 Gepost op: 09 november 2016, 13:55:10 pm »
Ik hou van space dus ik vindt het heel leuk maar ik sluit me ook aan bij de puntjes die Rozz aankaarten.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2016, 18:15:38 pm door ijp »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #683 Gepost op: 09 november 2016, 18:08:52 pm »
Hallo medeblenderaars
Na lange tijd heb ik Blender weer opgepakt. ik heb de laatste versie van Blender 2.78a  gedownload maar hij crast regelmatig. Met de vorige versies heb ik daar nooit last van gehad.
Weet iemand daar een oplossing voor.
Het valt na een lange periode niet mee om alle knopjes weer te vinden. het zal mijn leeftijd (70) wel zijn.
Hier is het resultaat van vandaag.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #684 Gepost op: 09 november 2016, 18:27:40 pm »
Mooi , PD , leuk dat je er weer bij bent... ::)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #685 Gepost op: 09 november 2016, 18:34:01 pm »
Weer een mooi begin P D hopelijk gaan we weer veel moois van je zien.

Het probleem met blender weet ik niet.
Mischien in blender je grafischekaart instellen ?
Of terug naar vorige verzie van Blender,  download dan de zipfile.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #686 Gepost op: 09 november 2016, 18:35:45 pm »
Kleur van de kersen is perfect...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #687 Gepost op: 09 november 2016, 19:04:05 pm »
Mooi dat je Blender weer opgepakt hebt. Ik kijk al uit naar de mooie plaatjes.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #688 Gepost op: 09 november 2016, 22:01:01 pm »
Welcome back. Zoals we op de Nederlands talige Blender community plegen te zeggen

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #689 Gepost op: 10 november 2016, 19:39:50 pm »
Beetje leip , maar de bedoeling was om in zo kort mogelijke tijd een filmpje te maken.
Volgende keer betere Rig's , mooiere koppies , ik heb al mooiere handjes en vuistjes komen nog...
Ze moeten vooral mooier kunnen lopen als ze van voren in beeld zijn.
Ik zoek een betere manier om de mondbewegingen te syncen met de spraak. Dus de audiosamples van te voren in de sequencer plaatsen per scene , i.p.v. achteraf. Ach , het was een grappige eerste poging . Nu een serieuzere poging dus... :)

https://www.youtube.com/watch?v=gOpXW7jmFVI&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 10 november 2016, 20:03:19 pm door blenderbrammetje »