Topic: make a piece a day  (gelezen 657445 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #645 Gepost op: 30 oktober 2016, 19:52:48 pm »
Gaan we doen !  :o

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #646 Gepost op: 30 oktober 2016, 20:09:30 pm »
Bedankt Ijp voor de stimulans. Ik ga het zeker proberen.

BlenderBrammetje, Mooi werk.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #647 Gepost op: 30 oktober 2016, 21:43:34 pm »
En dit is mijn eerste makkelijk te animeren 2D character voor in filmpjes.
Hij bestaat uit een boven en onderlijfje , met losse planes voor hoofd , handen en voeten....
Is een One Piece a Day

Jopie.  ;D




Dus binnenkort een animatie.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #648 Gepost op: 30 oktober 2016, 22:33:33 pm »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #649 Gepost op: 31 oktober 2016, 09:51:04 am »
Het ziet er geinig uit dat 2d dus ik zou zeggen op naar de hele tekenfilm.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #650 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:12:06 am »
Heel leuk. Met deze "stuntelige" techniek zijn leuke, eenvoudige animaties mogelijk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #651 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:14:14 am »
Eh..wat zij zeggen.  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #652 Gepost op: 31 oktober 2016, 17:54:10 pm »
Ook maar weer eens een dingetje gemaakt...aan de hand van een tutorial van john Malcolm op YouTube..voor de vorm. Interlocked star.


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #653 Gepost op: 31 oktober 2016, 19:54:42 pm »
ff verder klooien met de vorm..

https://youtu.be/BZs0hcB9RNA

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #654 Gepost op: 31 oktober 2016, 21:24:46 pm »
very nice, very nice.
Dat kun je laten 3d printen.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #655 Gepost op: 31 oktober 2016, 21:30:19 pm »
Klopt ja , stuntelig maar snel en effectief. Ik maak van ieder poppetje een voor en zijversie , en zit te denken dat nu het mij lukt om in GIMP 2.0 transparante PNG's te maken , dat ik de mond in een aparte layer doe , zodat ik van image kan wisselen om ze te laten praten , lachen , boos kijken of wat dan ook.
Zonder dat de rest van het hoofdje verandert.

Vet ding Rozz. :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #656 Gepost op: 01 november 2016, 07:38:04 am »
Na een nachtje renderen.

https://youtu.be/DCQkBKbM66U

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #657 Gepost op: 01 november 2016, 08:53:44 am »
@Rozz: Als ik de voorstelling zie dan was het een stille nacht, heilige nacht rendering. ;)
Mooi tresultaat.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #658 Gepost op: 01 november 2016, 09:24:58 am »
@Blenderbrammetje: Ik heb ook eens iets dergelijks gemaakt.Toen heb ik in de mesh van het hoofd een gat gemodelleerd en het praten met een bone gedaan, die weer gekoppeld was aan een shape key,  die aangedreven werd door audio.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #659 Gepost op: 01 november 2016, 17:29:02 pm »
Nou hij kan inmiddels praten , en zijn maat kan omkijken.
Het tekenen in Gimp gaat me goed af maar het is tijd voor een tablet.
Die muis op die klote tafel.

Het begin is er. Ik wil dus ook graag de mond aan de audio koppelen middels een driver... Komt nog goed.