Topic: vikingspul  (gelezen 5059 keer)


Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 226
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 februari 2022, 16:18:20 pm »
Hoewel die eigenlijk geen helmen met horens droegen...



met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2022, 16:46:34 pm »
Wickie de Viking wel hoor  :)  ;)
Ziet er goed en strak uit er is nog niet mee gevochten mag nog wel wat schade oplopen. ;)

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 226
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2022, 17:02:00 pm »
Dit plaatje is gerenderd rond 900 na Chr. en toen waren die spullen nog nagelnieuw...
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2022, 19:00:54 pm door roobol »
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2022, 17:56:51 pm »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 226
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2022, 18:56:41 pm »
Dit is hoe die schenkkan er nu uitziet, staat in een museum in Larvik.

PS: was deel van mijn referentiemateriaal.



« Laatst bewerkt op: 18 februari 2022, 18:59:51 pm door roobol »
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Blendey

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
    • Magic Animations
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2022, 19:03:06 pm »
Mooie render! Het ziet er inderdaad erg strak uit, leuk ook dat op de achtergrond niet alle tegels hetzelfde zijn. Dat zie je ook nog weleens bij sommige renders met tegels.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2022, 09:47:12 am »
Mooi man.
Die vale kleuren maken het extra realistisch.
Mooie steentextures en tegels inderdaad.

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 226
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2022, 11:22:45 am »
Mijn dank voor jullie waardering, heren.  De tegels zijn overigens afkomstig van https://matlib.gpuopen.com/main/materials/all, maar ik heb er een grunge map met een iets andere schaal overheen gezet om de herhaling wat te camoufleren.  Textuur van de schenkkan heb ik gemaakt met FilterForge, al de rest is Blender en procedureel.
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Blendey

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
    • Magic Animations
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2022, 12:14:22 pm »
Wauw, heel mooi procedureel hout! Ik dacht dat het ook een image texture was. Ik heb zelf ook weleens procedureel hout gemaakt, maar dat zag er niet zo mooi uit als dit. Is het gemaakt met een geschaalde noise texture? Dat is de manier die ik gebruikte.

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 226
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2022, 12:51:46 pm »
Dit is zo wat de basis setup voor al mijn procedurele houttexturen.  Via de random poort van de object info node kan je er voor zorgen dat de textuur voor verschillende objecten niet telkens dezelfde is.  Met de mapping node bepaal de de richting van de nerf en kan je deze ook roteren, waar nodig.  Verder gebruik ik één noise node zowel voor kleur (via een color ramp), roughnes (via een map range) en bump.  Met de HSV node kan je aangeven hoe donker/licht, helder/flets het hout moet zijn en kan je de kleur ook wijzigen.

De random poort van de object info node kan je bijvoorbeeld ook via een map range doorgeven  naar de hue poort van de HSV node, wat bijvoorbeeld handig is als je met geometry nodes veel instances hebt die er niet allemaal hetzelfde mogen uitzien.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Kees



met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Blendey

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
    • Magic Animations
« Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2022, 12:59:39 pm »
Zeker heb ik hier wat aan, ik ga deze manier zeker eens uitproberen. Erg bedankt voor het delen!

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 226
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2022, 13:16:18 pm »
Nog een tip, als je niet zeker bent welke kleuren te gebruiken in een color ramp is https://color.adobe.com een heel nuttige site.  Zoek bijvoorbeeld naar ijzer en je krijgt een aantal mogelijke kleurpaletten.  Klikken op een kleur kopieert de hex waarde die je dan in de knopen van de color ramp kunt plakken.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2022, 16:28:22 pm door roobol »
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Blendey

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
    • Magic Animations
« Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2022, 19:02:29 pm »
Bedankt! Dat ziet er erg handig uit. Het is inderdaad soms best lastig om te zien uit wat voor soort kleuren iets bestaat.

Offline Nick

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2022, 18:53:49 pm »
Mooi gemaakt!!