Topic: Ford thunderbird 1957  (gelezen 70845 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #150 Gepost op: 25 september 2015, 20:15:35 pm »
Alles wat je een naam kan geven kun je beter gelijk doen dat scheelt naderhand een hoop werk.

Ik ben ook bezig geweest en ik ben in het zwartwit nu helemaal klaar.
ik heb mijn kap met patrijspoort verwijderd zoals je kunt zien maar bij mijn kleur image komt er nog wel een kap op maar zonder patrijspoort dat ding hoort in een boot ;-)

Hier mijn zwartwit image.


« Laatst bewerkt op: 26 september 2015, 18:49:44 pm door ijp »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 25 september 2015, 21:03:41 pm »
Mooi man :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #152 Gepost op: 25 september 2015, 21:23:12 pm »
Haha, geweldig ijp!  8)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 26 september 2015, 16:03:59 pm »
Mijn laatste render met dit project ondanks dat het slechts 635mb heeft als peak is er slecht te werken het draaien van de view gaat steeds beroerder om goed te werken ik ben drukker met instellen van mijn zicht als aan het werk en hier stop ik mee :).
Al met al het was een leerzaam project en heb er veel plezier mee gehad.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #154 Gepost op: 26 september 2015, 18:44:48 pm »
Ruud als je dat probleem hebt dan heb je de subdivision surface te hoog staan.
Heb je dat nodig voor je model dan kun je in editmode loops verwijderen van vlakke stukken je laat dan alleen veel detail zitten op hoeken en rondingen.
Dat heb ik ook gedaan en mijn blendfile is 70.5 mb.

Maar er is ook een hulpmiddel voor jou probleem en dat is Simplify.
Hier kun je voor de viewpoort de subdivision laag zetten en dan zou het draaien van je model vloeiender gaan.



Maar als je er genoeg van hebt dan heb je hier toch een perfect project geplaatst.
Succes met je volgende project.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 26 september 2015, 20:07:50 pm »
Ik heb weer een stel verbluffende renders gezien. Bedankt dat we de tot stand koming hebben mogen volgen en zwaar maar daardoor mooi gevecht met Blender.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #156 Gepost op: 26 september 2015, 21:18:13 pm »
Ik sluit mij bij Koos aan. Het was een leuk topic om te volgen en de renders te zien. Mooi werk van beiden!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #157 Gepost op: 28 september 2015, 13:41:03 pm »
Even een rectificatie ik had eerder gezegd dat mijn blendfile 70.5 mb was en dat was natuurlijk ook zo daar was geen woord van gelogen.
Maar nu heb ik alle modifiers een applay gegeven en alle losse onderdelen een gemaakt met Join (Ctrl j),  het resultaat daarvan is een bestand van 275mb. :-(
Hiermee ga ik nog mijn laatste kleuren render maken en die zal ik hier nog even posten.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #158 Gepost op: 29 september 2015, 20:00:13 pm »
Zo dit is hij dan in kleur voor de deur.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #159 Gepost op: 29 september 2015, 20:41:57 pm »
De buren zullen zich wel afvragen waar je het van doet... ;)

Mooi eindresultaat ijp! Geweldige auto.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 30 september 2015, 09:32:22 am »
Mooi de reflexies in de auto.
Ik zie nu wel dat je 2 jaar jonger bent dan ik. ;)  (broekeman)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: 30 september 2015, 15:49:59 pm »
Leuke foto Wil op neerlands bodem.  Met de blendfile zit ik op 19,7 mb jammer dat me PC zo sloom is.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #162 Gepost op: 01 oktober 2015, 10:19:17 am »
Bedankt heren voor de complimenten.

Ruud het is inderdaad balen dat je pc zo sloom is maar heb je nu Simplify al gebruikt om vloeiender te werken in de viewpoort.
Mijn bestand is zo groot omdat ik een hele grote Hdr image heb gebruikt voor world Environment en dat zorgt voor de reflexies in de auto.
Ik ben ook nu nog handmatig loops aan het verwijderen omdat mijn Fordtje behoorlijk highres is en dat gaat best goed je kunt veel loops verwijderen zonder kwaliteit verlies.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 01 oktober 2015, 12:53:34 pm »
Mijn hardware is gewoon niet goed genoeg, Het is even wennen om met subdivide te werken maar ben je gewend dan modelleerd het tien keer prettiger zonder te veel loops te gebruiken verbazend met weinig loops  een mooi resultaat kunnen neerzetten.
 Heb je de weg apart gedaan met een texture?
Inmiddels ben ik aan een ander project gestart (The battlefield)en een beetje aan het orienteren om een tutorial ervan te maken, de snelle weergave van het filmpje een beetje uitsplitsen :).
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2015, 13:08:30 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #164 Gepost op: 01 oktober 2015, 15:25:44 pm »
Dat subdivide werkt goed alleen als je de subsurf modifiers applay dan heb je een berg vertex en loops.

Antwoord op je vraag de weg in de zwartwit image is een plane met textuur en bumpmap deze heb ik in een hdr image gepositioneerd zodat hij de oorspronkelijke weg bedekt.

De laatste image is een foto dit is de achtergrond in Blender,  ik heb met layers en passes de auto en een plane met schaduw in de achtergrond geplaatst.
Dus de weg is gewoon een foto.

En je hebt weer een leuk project onderhanden.
Succes met de Battlefield.