Topic: Ford thunderbird 1957  (gelezen 70748 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 13 september 2015, 18:02:53 pm »
Aan het spelen met de koplampen.






Een icoshere als emiter gebruikt.
 En hier de texure van een orginele koplamp voor dit model, nu moet dit nog worden omgezet naar een wavetexture om een beter resultaat te verkrijgen nu is het wat corrupt, hoe doe je dit?








En nog wat werk aan het embleem zag ik , met elke foto die je maakt zie je weer wat :)
« Laatst bewerkt op: 13 september 2015, 18:10:34 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 13 september 2015, 22:31:55 pm »
Even aan het expirimenteren kijken of het lukt ,het patroon van planes maken de normals omdraaien daarna een cirkel trekken en een face geven/ en een foto maken en dan bumpmappen.

Een foto in het donker laat mijn nieuwe texture zien en de geplakte foto op de koplamp, er staan een aantal letters en cijfers op de kop lamp.
Weer eens wat anders om te proberen en het is bet leuk om te maken shift d rorate en schaal in edit mode, later buig ik het model van de texture om de koplamp heen , dan moet het nieuwe partoon toch beter zijn en die kun je aan alle kanten fotograferen , ik weet niet of t lukt:)


« Laatst bewerkt op: 13 september 2015, 23:01:59 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #122 Gepost op: 13 september 2015, 22:51:32 pm »
Ruud ik had voor de koplamp een wavetexture node gebruikt om zo een beetje de vormen van een koplamp in glas te krijgen.
Maar met een image textuur kun je het nog veel beter maken.
Ik zal zo de nodes plaatsen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 13 september 2015, 23:13:01 pm »
ok  toch maak ik dit expirimentje af benieuwd naar het resultaat, De foto is mooi van het glas wat ik gebruik maar het chroom van de foto is er ook ik was er eigenlijk mee bezig om het ook met een model te maken en dat is dan me echte glas omdat het model erg mee valt in vertexen kan ik het doen .
Het is leuk om het orgineel na te bouwen.
Om Gimp te leren kennen heb ik nog geen tijd en ik maak er geen tijd voor bemerkt ik elke keer :)
op een 1 of andere manier vind ik t saaie stof.
Als ik dan een foto er van maak kan ik die textue node wel gebruiken :)

« Laatst bewerkt op: 13 september 2015, 23:20:05 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 14 september 2015, 00:28:22 am »


met het raster er zo voor geplopt en glas materie toegevoegd

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #125 Gepost op: 14 september 2015, 01:27:49 am »
Hier heb je de files grote 1024x1024
Een Origineel, Bump en een Specfile

In het voorbeeld is de eerste een Specfile
De tweede is de originele image
De derde de bumpfile 











« Laatst bewerkt op: 14 september 2015, 15:30:33 pm door ijp »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 14 september 2015, 09:25:19 am »
Prachtig mannen, jullie kunnen glimmen als het chroom van trots . Gaan ze ook nog rijden? Ik heb onlangs een car-rig addon gedownload, maar nog niet geprobeerd.
https://www.youtube.com/watch?v=xPSmmmuokgY
Is dit wat voor jullie?
Wat mij betreft is het dan wederom
5, 4, 3 ,2 ,1  Thunderbirds are go!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 14 september 2015, 10:23:20 am »
Deze had ik bij de jeep gebruikt en werkt goed.
https://www.youtube.com/watch?v=v_bgexISCSA

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 14 september 2015, 10:43:23 am »
Ik ga het eens proberen, maar het duurt nog wel even voordat ik een auto maak.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #129 Gepost op: 14 september 2015, 15:33:39 pm »
Als ik er nog zin in heb als ik klaar ben met de Ford dan zal ik het misschien nog eens proberen Koos. ;-)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #130 Gepost op: 15 september 2015, 10:18:06 am »
Het embleem heb ik nu ook gemodelleerd en dat viel nog niet mee, met de wielen had ik minder moeite.   



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 15 september 2015, 14:31:08 pm »
Goed gelukt. Heb je hier eerst een vector tekening van gemaakt in illustrator of Inkscape?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #132 Gepost op: 15 september 2015, 15:28:08 pm »
Nee hoor alles in blender met een background image van een ford embleem dan met een plane die je extuud in ortho view het embleem na maken.
Het meeste gedoe heb ik met de tekst gehad en de verdiepte text gehad dat verdient nog wel wat aandacht.

Ik heb het embleem nog wat opgepoetst en nu denk ik dat hij klaar is.
Denk ik :-)


« Laatst bewerkt op: 15 september 2015, 15:59:01 pm door ijp »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #133 Gepost op: 15 september 2015, 21:33:47 pm »
fine-tuning de ford.
De ford die ik gemaakt had vanaf de tekeningen oogt toch niet zo mooi.
Ik ben nu bezig om op het oog met voorbeelden van de ford deze een beter uitstraling te geven.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: 16 september 2015, 07:34:58 am »
Dat ziet er allemaal goed uit, ik hoop vandaag weer effe wat te doen en bedankt voor de node view.
Dit is het resultaat de bumpfile wat gewijzigd en de kleurmap gebruikt inplaats van het orgineel en in de node editor glass op 0 ior gezet.




« Laatst bewerkt op: 16 september 2015, 09:03:13 am door Ruud »