Topic: Ford thunderbird 1957  (gelezen 70720 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 augustus 2015, 19:09:01 pm »
Inmiddels aan een nieuwe uitdaging begonnen een lastig object om te modeleren maar niet onhandelbaar,we zien waar t schip strand.





Op de foto zijn de contrasten gemaakt door de normals te draaien en een glossyshader gebruikt achter een mixshader, ik vond het een mooi effect.

« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2015, 19:18:40 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2015, 22:52:51 pm »
Wat ik nu al zie gaat dat helemaal lukken.
Mooi gemodelleerd.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2015, 13:33:10 pm »
Het valt niet mee IJp, geduld is de sleutel :)
Dit model heeft moeilijke overgangen, wel leuk om te maken, is dit een challange voor je?


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2015, 15:47:26 pm »
Bezig met de grill , een array toegepast.

En daarna de midden vakken verwijdert.



« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2015, 15:54:59 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2015, 22:22:12 pm »
Ja dit wordt een toppertje.
En voor mij even geen challange ik heb een Blender dipje. :-(
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2015, 22:25:49 pm door ijp »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2015, 22:51:23 pm »
Dat kan ook gebeuren als ik het heb pak ik tegenwoordig wat oudere projecten aan, komt vanzelf weer de spirit :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2015, 10:57:05 am »
Ruud,
Uiteindelijk is dit een heel mooi modeleer project en ik heb besloten om ook de Ford thunderbird te modeleren.
Misschien zijn er nog meer leden die mee willen modeleren, dus help ons maar eens door jou geschreven tutorial heen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2015, 11:49:24 am »
Dus hier vraag 1.
Hoe heb jij de referentietekening opgezet en aangepakt.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2015, 12:22:10 pm »
Hard surface modeling is niet mijn ding. Ik ben meer van de organische zaken. Toch vind ik de topics hierover erg leerzaam en prikkelend om naar te kijken. Wie weet ga ik me er ook eens aan wagen. Een tekening is geslaagd als iemand anders denkt:"dat wil ik ook eens proberen."dat denk ik nu dus je gaat helemaal goed.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2015, 14:26:09 pm »
In dit project heb ik de tekening die hier boven staat gekopieert en 90 graden gedraait voor de top view er zit een iets verschil in de uitlijning maar dat is zeer klein, ik gebruik een tutorial als referentie en niet als hoe het modeleren moet, soms effe speaken mijn draadwerk is anders.
De tutorial is voor halfwas of gevorderden.
Voor dit project neem ik de tijd het concentreren zonder precies te weten hoe vergt eenmaal tijd, en als ik er echt niet uitkom spiek ik even en laat het project dan ook even rusten voor ik dat doe:)
Straks voor de texturing gebruik ik de tutorial weer wel daar heb ik nog moeitte mee.
Wat koos zegt het is moeilijk,toch door dit te doen krijg je grip op het modeleren ik merk het dat de vaardigheden er beter door worden.Heel veel fijn tuning tweaken.
Leuk IJp om te starten ik geef de link naar het orgineel, de Jeep komt hier ook weg.
http://www.carblueprints.info/eng/prints/ford/ford-thunderbird57
De tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=z3IVFPYt-SA
En hier tot zover het werk.


« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2015, 14:39:19 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2015, 14:32:01 pm »
Bedankt Ruud.
De Blender dip begint nu al weg te epen.
ik ga straks de tutorial bekijken.

Koos doe toch lekker mee met Hard surface modeling is leuk.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2015, 14:34:32 pm door ijp »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2015, 14:37:20 pm »
In de tutorial snijd hij de tekening uit, ik laat het heel makkelijker even uitzoomen en je hebt de view van alle kanten.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2015, 14:48:29 pm »
Ik heb 2 foto's genomen van de motorkap top view en front als je deze in je background plaatst kun je kopieeren, de keuze is reuze lol/




Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 20 augustus 2015, 13:59:35 pm »
Aansluiting naar de deur opening, lastig tot je het licht ziet :)



« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2015, 14:07:55 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2015, 15:29:37 pm »
Dat gaat gestaagd met jou mooi hoor.
De aangepaste tekeningen krijg ik niet geupload dat zal wel met ziggo te maken hebben.
Ik zal het straks nog eens proberen.