Hmm , ik voel me weer uitgedaagd... Ik zoek nog slechts een sfeertje....
De ruis is zeker een stuk minder maar het nadeel vind ik dat alle randen te soft zijn. Al geeft het wel een lekker dromerig sfeertje. Heb je in Photoshop of Gimp een filter gebruikt om de ruis te verminderen of de despeckle+blur node in Blender?Citaat van: Mortalae op 11 april 2015, 21:16:05 pmCitaat van: JvL op 11 april 2015, 14:48:14 pmCycles, 500 samples. Deze image kan wel wat meer samples gebruiken maar ik vond 2 uur renderen voor de challenge wel even genoeg. Kijk maar of je iets mee kan...
Citaat van: JvL op 11 april 2015, 14:48:14 pmCycles, 500 samples. Deze image kan wel wat meer samples gebruiken maar ik vond 2 uur renderen voor de challenge wel even genoeg. Kijk maar of je iets mee kan...
Cycles, 500 samples. Deze image kan wel wat meer samples gebruiken maar ik vond 2 uur renderen voor de challenge wel even genoeg.
Het is niet verboden hoor want zo gauw je een afbeelding online zet is het geen privébezit meer.
Citaat van: JvL op 13 april 2015, 13:56:50 pmHet is niet verboden hoor want zo gauw je een afbeelding online zet is het geen privébezit meer. Nou, dat is de auteurswet niet helemaal met je eens - alles wat je zelf gemaakt hebt is automatisch beschermd...
"Is een copyright-vermelding nodig?Nee. Het auteursrecht ontstaat automatisch (van rechtswege, noemen juristen dat) door het maken van het werk, en de maker heeft dan direct alle rechten. Zonder verdere informatie mag niemand het werk verveelvoudigen of openbaarmaken.Het kan echter wel nuttig zijn om toch een copyright-vermelding bij een werk op te nemen. Ten eerste omdat derden dan weten wie de maker is en aan wie ze dus toestemming moeten vragen. Ten tweede omdat niemand dan kan zeggen dat hij dacht dat het werk vrij van rechten was.Een copyright-vermelding ziet er als volgt uit: Copyright © jaar maker. Het jaar is het jaar waarop het werk voor het eerst werd gemaakt, eventueel aangevuld met jaren waarin het werk werd gewijzigd of aangevuld. Bij online publicaties wordt de naam van de maker vaak aangevuld met diens e-mail adres of een link naar zijn homepage.In sommige gevallen kun je discussiëren over impliciete toestemming door wat de auteur deed met zijn werk. Als het op een website staat, mag iedereen het downloaden en lezen, en misschien ook wel doorsturen of mirroren. De frase "All rights reserved" wordt vaak ook gebruikt, om onduidelijkheid uit te sluiten over wat een derde nu mag met een werk, namelijk niets.Wanneer is een werk auteursrechtelijk beschermd?Een werk is auteursrechtelijk beschermd wanneer het origineel is en het stempel van de maker draagt (HR 4 januari 1991, NJ 1991, 608, Van Dale/Romme). Origineel wil niet meer zeggen dan dat het niet (gedeeltelijk) overgenomen mag zijn. Echter, volstrekte nieuwheid is niet vereist. Het werk mag best lijken op een ander werk, zolang dat maar toevallig is.Ook moet het werk voldoende concreet uitgewerkt zijn. Ideeën zijn vrij, maar andermans uitwerking mag je niet zomaar gebruiken. Waar de grens tussen die twee ligt, is heel moeilijk te zeggen. Het hangt af van in hoeverre er sprake is van een eigen uitwerking van bestaande feiten, techniek en modes of stijlen. Lees verder in Van abstract en vrij idee naar beschermde concrete uitwerking.Wellicht ten overvloede: er is geen enkele aanvraag of registratie of andere formaliteit nodig om auteursrecht op een werk te kunnen claimen. Dit is ook niet toegestaan in de Berner Conventie, een internationaal verdrag dat regels over auteursrecht bevat."Is een watermerk belangrijk bij auteursrecht?Nee. Een watermerk kan laten zien wie de maker is, maar of dat er nu bij staat of niet, maakt juridisch niet uit. Het is niet toegestaan een foto te gebruiken zonder toestemming (behalve als een wettelijke beperking geldt, zoals citaatrecht). Of de naam van de maker er nu bij staat en of een watermerk iets zegt over auteursrechten voorbehouden, is volstrekt niet belangrijk.