Recente berichten

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 05 september 2024, 10:20:32 am »
Leuk hoe je Blender leert.

Je bent creatief en leert al doende. Zo ben ik ook begonnen.

Echter om goed te kunnen modelleren is een paar leuke tutorials volgen geen overbodige luxe.

Je moet toch je essentiele basis tools en vaardigheden ergens van oppikken anders verspil je te veel tijd...

Echter ikzelf ben ook meteen begonnen met poppetjes , dieren , gebouwtjes etc.

Geen donuts.

Je moet het zelf leuk maken toch.
62
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door Xan Gepost op 04 september 2024, 09:56:55 am »
Limburg, dat is aan je accent bijna niet te horen :-))

Uit respect voor de lezers en natuurlijk omdat je al op leeftijd bent, gebruik ik de harde g van dat verre moederland en niet de zachte ɣ of ç.   :P

Die eerste link is leuk, die kan ik zeker gebruiken. De tweede had ik deze al voor gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=i3szb0ypDPs Ik wist nog niet dat je ook in de World zo kon uitleven. Die Nebula was vlug gevonden, ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik er kleur in krijg.

Nou ik heb er alles inzitten, nu is het nog fijn afstellen.
 

63
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door roobol Gepost op 04 september 2024, 07:40:53 am »
Limburg, dat is aan je accent bijna niet te horen :-))

Spectaculaire sterrenbeelden zijn bijvoorbeeld te vinden op https://www.freepik.com/free-photos-vectors/nebula-hdri , AI gegenereerd en meestal 8-bits dus geen HDR maar wel bruikbaar (op AI beelden staat geen auteursrecht).  Die kan je combineren met je procedurele sterren via een add shader node.  Daar is trouwens een filmpje over op https://www.youtube.com/watch?v=urR6O83dmU4
64
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door Xan Gepost op 03 september 2024, 17:09:02 pm »
'Tweede hoogste punt van Nederland'  :o
Zeg, ik begrijp dat wij als limbo's nog steeds als een kolonie worden gezien, we horen er toch echt wel bij hoor. Imbosch zit op 109.9, ik zit op 212, het begin van de Eifel. Al heb je hier wel vlug het risico dat je met een zucht wind in Duitsland staat. 

Die HDR, kan die naast de sterren lopen? Die heb ik in de World met wat nodes gemaakt, ik heb er al vaag een nebula bij.

Ik had naar een HDR gezocht. Genoeg te vinden voor ruimtes en de openlucht, die geven echter half donker, half licht of alleen licht, dat geeft ongewenste resultaten. Had een site gevonden die deep space HDR's had. Ik kwam wat te vaak free tegen, yup, een subscription model met Photoshop prijzen. Ik moet Poli Haven nog door spitten, kijken of hun er een hebben. Wordt aan gewerkt.

Ik heb wel al een planeet, daar ben ik vandaag mee aan het spelen.
65
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door roobol Gepost op 03 september 2024, 12:37:51 pm »
Ziet er al goed uit, Xan.  De texturen zijn nog wat vlak; als je bij je verlichting een HDR steekt komt daar wat meer doortekening in.

Tweede hoogste punt van Nederland, dan ben ik vorige week in de buurt geweest (mijn zus woont in Rheden, vlak bij de Imbosch).
66
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door Xan Gepost op 02 september 2024, 16:33:56 pm »
Ik ben weer wat stapjes verder. Moet zeker nog het een en ander aan gebeuren maar het gaat de goede kant op. Moet alleen nog een leuk bolletje maken voor op de achtergrond. Als dat net zo makkelijk gaat als die sterren dan kan ik op wat tekst na bij de shaders blijven.





A leuk, ik woon op het 2e hoogste punt van NL maar gezien het weer buiten ga ik toch maar eens omkijken naar een bootje.
67
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Laatste bericht door Xan Gepost op 31 augustus 2024, 14:36:39 pm »
Animaties vind ik leuk om naar te kijken, maar zelf maken, niks voor mij.
Ik ben nu bezig met patronen te maken, daar heb ik al mijn handen vol aan.
68
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Laatste bericht door roobol Gepost op 31 augustus 2024, 10:44:13 am »
@Blenderbrammetje: bedankt; ik maak vaak korte animaties, maar ik heb meestal niet het geduld om die uit te renderen.  Dit beeld in Cycles was een dik half uur,wat doenbaar is voor een still.  Een animatie van een minuut zou meer dan 30 dagen zijn.

@Xan: uitzoeken hoe iets te maken is vaak een leuke puzzel, uitzoeken hoe iets correct beweegt vaak nog veel leuker, zeker als het complexes machines zijn.  Animation nodes is daarbij een handige add-on (gratis te krijgen op https://animation-nodes.com/ )
69
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 31 augustus 2024, 00:07:12 am »
Ik verheug me op je filmpje.
Mooie boei.

Dit is een boeiend onderwerp !  ::)
70
Belichting en Rendering / Re: render image en png niet hetzelfde
« Laatste bericht door Xan Gepost op 30 augustus 2024, 07:19:09 am »
Zeg, ik kan natuurlijk onzin vertellen, ben zelf pas een dik jaar bezig.

Maar die reflectie, komt die niet van je World verlichting af? De HRI?
Misschien dat het daar aan ligt, dat Blender die minder prominent renderd omdat het niet echt objecten zijn maar ondersteuning voor licht en wat reflectie.

Wat het niet mee renderen van de achtergrond betreft waardoor het glas half transparant wordt in de png, misschien eens kijken hoe het werkt met de Layers, dan kun je het glas op een aparte layer zetten en de image afvangen zoals boven met freestyle. Kijken of hij dan wel de kleuren mee pikt maar niet het object er achter. Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, dus of dat zo kan werken kan ik niet zeggen. En als ik even verder denk, de reflectie voren kan niet mee komen. Dat is op te lossen met er iets voor te zetten buiten de camera.

Maar zoals gezegd, ik weet niet of het zo kan werken. Roobol en IJp hebben daar meer ervaring in.
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10