Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Modelleren / Re: Koker
« Laatste bericht door Xan Gepost op 04 oktober 2024, 13:50:50 pm »
Ik kan er naast zitten maar volgens mij bedoel je het draaien rond een edge. Dan knip je een lijn open met split in Mesh en vervolgens zet je een vlak recht op de andere en vervolgens klap je de twee plat met de ene aan de andere kant

ik vond deze, die heb ik ook eens gebruikt om uit te zoeken hoe het via de edge kon. Aan het vlak die niet mag bewegen kom je dan niet. Ik weet dat er een addon voor is maar dan moet ik echt zoeken.

https://www.youtube.com/watch?v=I5mVaN7ktrE

Ik kan ook hier ernaast zitten, Ik dacht dat je constrain gebruikt als je met armature werkt als je het in een animatie wil maken. Een doos ben ik tegen gekomen toen ik op Mechanical armature zocht voor mijn hefboom. A hier is hij

https://www.youtube.com/watch?v=gQPXVidP3UI

Moet even via de buisfilmpjes want ik heb het pas een keer gedaan, dus dat gaat niet zo vanuit het bolletje. En is het niet wat je bedoeld. Zeg het maar.
32
Modelleren / Koker
« Laatste bericht door Lize93 Gepost op 04 oktober 2024, 12:33:15 pm »
Hi allemaal,

Nog een vraagje, hier heb ik een hele simpele vorm van papier, deze zou ik graag helemaal plat vouwen, dus naar beneden drukken als het ware.
Alleen hoe krijg ik het voor elkaar dat dat onderste platte vlak niet van positie veranderd? Iets met een constraint?

Dankje!


33
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door ItsVisual2019 Gepost op 02 oktober 2024, 08:59:52 am »
Hoi! We renderen inderdaad met Cycles. We hebben het klokje aangevinkt en hebben een soort fotostudio gemaakt met eigen belichting. Gaan het nog een keer proberen. Bedankt zo ver!
34
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 30 september 2024, 19:52:02 pm »
In Cycles moet je natuurlijk voldoende samples draaien en liefst je noise reduction aanvinken.

In Cycles bij het tabblad Renderen bij "Advanced" achter de seed het klokje aanvinken.

Dan krijg je per frame een andere seed.

Dat voorkomt blijvende statische ruispatronen.

Verder gewoon zorgen voor voldoende licht , en nooit de grijze blender achtergrond invloed laten hebben.

Liever een HDRI of gesloten ruimte met eigen belichting.
35
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 30 september 2024, 19:47:39 pm »
Waar render je mee ?

Cycles ? Evee ?

Ik werk zelf met Cycles van Evee weet ik niet zo veel.

36
Afgeronde scripts en thema's / Face Layers Add-on
« Laatste bericht door Split Studios Gepost op 30 september 2024, 18:55:56 pm »
Hallo!

Face Layers Add-on voor Blender is nu beschikbaar:
https://youtu.be/5iz6Sy0waIU?si=TM2lLS-ustl-oGEc

Downloaden:
https://splitcg.gumroad.com/l/facelayers

Onze website:
https://www.splitcg.com/add-ons

Bedankt iedereen voor jullie steun!


37
Belichting en Rendering / Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door ItsVisual2019 Gepost op 30 september 2024, 13:14:23 pm »
Hallo iedereen,

Wij hebben een vraag aan jullie in de hoop dat iemand ons kan helpen met ons probleem.

Wij maken zowel architectuur renders als productrenders met blender. Dit gaat goed behalve als wij een animatie maken. In elke animatie die wij maken flikkeren de texturen en zit er veel ruis in het beeld. Zelfs een hele lichte scene met hele goede studio belichting flikkerd alles nog. We hebben echt alle youtube filmpjes waarin een mogelijke oplossing zou staan al uitgeprobeerd maar tevergeefs.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
38
Modelleren / Re: Het bollen van een plat vlak
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 25 september 2024, 21:57:49 pm »
Proportional edit is een mogelijkheid
Of met kleding de randen pinnen en met pressure je bolling instellen.

de randen pinnen door een vertexgroep te maken.


39
Modelleren / Re: Het bollen van een plat vlak
« Laatste bericht door Xan Gepost op 25 september 2024, 11:54:19 am »
Hoi

ik was ook eerst aan een nurbspad aan het denken maar daar begrijp ik zelf nog te weinig van. wat het werken met zo'n path betreft, heb ik dit gevonden, is al een oudje maar ik neem aan dat het nog steeds het zelfde werkt.

https://www.youtube.com/watch?v=gmAoR0JWrQg

nadeel wat ik zie is dat het zich als een face blijft gedragen en niet als een grid. Je blijft met het zelfde probleem zitten omdat je het midden niet kunt manipuleren.

Zoals ik het doorgaans oplos is een plane maken, opdelen in vakjes [subdivide] en dan met de Proportional editing [shortcut O of naast je snap in de balk] in het midden een vertex omhoog trekken. Naargelang de grote van het gebied die je beïnvloed gaat de omgeving van de vertex mee

Ik heb wel gezien dat cloth in wezen moet doen wat je nodig hebt

https://www.youtube.com/watch?v=_hNFZ0v__no
40
Modelleren / Het bollen van een plat vlak
« Laatste bericht door Lize93 Gepost op 25 september 2024, 10:38:18 am »
Hi allemaal,

Even een vraagje. Ik heb gezien hoe je met Simple Deform een plat vlak kan laten bollen.
Alleen de zijkanten veranderen dan natuurlijk van locatie. Is het ook mogelijk dat de bolling vanuit het midden komt en de zijkanten van het plane gefixeerd blijven op dezelfde locatie? Misschien met een pad? Heeft iemand hier ervaring mee?

Dankjewel!


Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10