Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Laatste bericht door roobol Gepost op 19 september 2025, 14:23:44 pm »
En de rechtervleugel, wat best een heel gepruts was...



32
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Laatste bericht door roobol Gepost op 18 september 2025, 15:55:34 pm »
Stippellijntjes verwijderd en de linker zijvleugel eraan gezet.

@Xan: ik snijdt de verschillende delen in affinityphoto bij en importeer dan als image plane.  Vervolgens loopcut op de stippellijntjes en dan vlakken roteren rond deze nieuwe randen.  Uitzoeken wat waar komt te zitten is nog de grootste puzzel...



33
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Laatste bericht door Xan Gepost op 18 september 2025, 09:02:16 am »
Gaat goed.

Ik zou de mal in Inkscape zetten, de vlakken maken en vervolgens in Blender volume geven. Inkscape hoef niet eens, je zet een vertex en trekt de lijntjes in Blender. Plakt de mal als UV erop en vervolgens flink uitbouwen.

Wordt een ander verhaal als je dit met procedure wil doen.

Met bim heb ik in Blender nog niet echt gespeeld, wel al in FreeCAD, dan gaat dat nog sneller.
34
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Laatste bericht door roobol Gepost op 17 september 2025, 09:39:15 am »
Idem van af de achterzijde; ik moet nog wel die lelijke stippellijntjes wegwerken...



35
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Laatste bericht door roobol Gepost op 17 september 2025, 09:38:19 am »
De kop is eraf, de centrale gebouwen gezien van de voorzijde.



36
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Laatste bericht door roobol Gepost op 16 september 2025, 16:49:52 pm »
Voor wie het ook eens proberen wil, gratis te downloaden van https://www.papierdenkmal.de/bahnhofschwelm/index.html (er staan daar ook nog verschillende andere bouwplaten op).



37
Onderhanden werk / bahnhof schwelm
« Laatste bericht door roobol Gepost op 16 september 2025, 16:48:57 pm »
Ik heb een leuke bouwplaat gevonden van een station in Duitsland, maar dat ding in Blender ineen steken gaat nog een hele puzzel worden…



38
Mededelingen / Re: DBC - Dutch Blender Community is weer online
« Laatste bericht door Xan Gepost op 14 september 2025, 09:24:09 am »
@swets

Als je graag overspannen wil worden ken ik nog wel een hobby
Verzamelen.
Als er een tweede bij komt is meteen het einde zoek

Het begon met D&D MERP etc.. Toen kwamen de kaartsystemen zoals Magic the Gathering, Startrek, Starwars, Babylon 5. Van daaruit ging het naar bordspellen van B5 en dan zit je al vlug bij Games Workshop 40K en schilder je miniatuurtjes. Na de gametijd alles de deur uit gedaan en af te kikken. Maar toen kwamen de Japanse doosjes, boeken ...  8)

Welkom terug overigens
39
Mededelingen / Re: DBC - Dutch Blender Community is weer online
« Laatste bericht door swets Gepost op 12 september 2025, 15:12:22 pm »
blij dat het weer terug is....

er verdwijnen toch al steeds meer leuke forums....   !!!!

Maar moet blender toch ook weer eens oppakken....   want vind het wel leuk om te doen....  alleen er zijn zoveel dingen die ik leuk vind... :-)
haast overspannen van me hobbies...

40
Eindresultaten / Re: De laatse renders in Blender
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 09 september 2025, 22:54:35 pm »
Mijn systeem beneden is nooit mijn render of werk systeem.

Meer om te internetten film te kijken en gamen.

Hoewel ik zelf meestal ook boven game.

De AMD FX8350 is nu echt aan vervanging toe. Dus dat word deze.

Er komt een nieuw systeem voor boven met Ryzen 7700 , 32GB geheugen en nog heel even mn RTX 3070.

Ik heb bij een vriend gezien wat dat scheelt aan renderkracht...

Nu zit ik achter een Intel 10400f. Best een krachtige 6-core maar ook al een paar generaties oud.

Upgraden is zinloos en energieslurpend.

Met straks die 5070ti super erin is die 7700 een aardige workstation voor mij.

Een snelle SSD en een grote HDD.

Men moet ook een spelletje kunnen spelen op zijn tijd  ::) ;D

 8)
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10