In die tutorial die Mortalae linkte, zie ik nu inderdaad wat je bedoelt Jvl. Die objecten zijn dus waarschijnlijk gelinkt met ctrl j waardoor ze op de uv map zitten. En ik had de andere delen van de tutorial bekeken, en daar zag ik inderdaad waar ik al bang voor was. Je kan niet een perfecte seam maken waardoor het in 1 keer mooi op de uv map komt. Zal altijd ingedeeld moeten worden en dan in photoshop inkleuren.Ik had ook een tutorial gezien over straten en muren met bump maps om het er realistischer uit te laten zien. Ik dacht dat ze zoiets ook voor deze ontwerpen deden. Maar dat word dus eigenlijk allemaal in photoshop of gimp gedaan.In sommige games zien sommige muren er best realistisch uit, zoals met assassins creed. Daarom dacht ik dat ze voor stenen muren en dakpannen ook bump maps hadden gebruikt. Verkeerd gedacht dus. Zal dus ook nog wel flink wat oefening vergen om dit onder de knie te krijgen, want met photoshop gebruik ik tot nu alleen de automatische correctie van mn foto's. Gelukkig zijn daar ook tutorials voor.
https://www.youtube.com/watch?v=9LBc-tQQNok
https://www.youtube.com/watch?v=p4ngVoGIj1Q