Topic: Corridor  (gelezen 12829 keer)


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 december 2014, 21:29:26 pm »
L.S.,

Ik ben onlangs met Blender bezig geweest en heb geprobeerd iets van te maken. Wat vinden jullie van?

Groeten,


Ave, morituri te salutant.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2014, 21:39:04 pm »
Nou het stikt hier van het talent ;)
Lekker veel diepte en het ziet er ook goed uit, als je alles zelf hebt gemodelleerd dan heb je dat ook heel mooi gedaan.
1 puntje wat mij opvalt is dat de rode loper geen textuur heeft en de loper zou iets dikker mogen.
Het is maar muggenziften van mij maar misschien kun je er wat mee. 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2014, 21:42:01 pm »
Ziet er goed uit hoor. Alleen vind ik alles er wat te nieuw en schoon uitzien maar misschien is dit juist wel jouw bedoeling. En die onderbreking (naad) in het tapijt aan het einde van de gang was dat de bedoeling?
Maar verder weinig op aan te merken. Kun je misschien wat meer vertellen over wat je precies wilde maken?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2014, 21:52:45 pm »
Handige tutorial voor realistiche planten.
https://www.youtube.com/watch?v=P1F8v1_bim8

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2014, 21:56:42 pm »
Als je images as planes gebruikt dan hoef je niet net als in de tutorial een plane te unwrappen.
ik had dezelfde :) ;)
maar hier toch een totaal andere aanpak.

https://www.youtube.com/watch?v=QJq75Ti_Qcw
« Laatst bewerkt op: 14 december 2014, 22:02:58 pm door ijp »

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2014, 22:08:56 pm »
Er is met cycles gewerkt.

* Het tapijt: ik wil wat meer bump / displacement aanbrengen of met particles wat meer ruw laten lijken.
Ik zal die witte lijnen verwijderen (ze waren eerst goudkleurig) en in plaats daarvan aan de uiteinden gouden pinnen zetten.
Over de naad: ik heb twee cloth simulaties gebruikt. Het is wel expres gedaan.

*Voor het schilderij heb ik wel een image uit internet gebruikt.

*Aan de muren wil ik ook een displacement aanbrengen.
* Ik mis schaduwen, maar het is wel ingewikkeld om ze aan te brengen.

Verder heb ik alles zelf gemodelleerd.
Ik wilde eerst een kroonluchter plaatsen, maar dan wordt het schilderij niet goed zichtbaar dus heb ik besloten om lampen te modelleren.

Ik keek een film "The exorcist:the beginning" en toen borrelde op om een 3D-religieuze ruimte te maken.  Inmiddels ben ik met dit "project" meer dan een maand bezig (vanwege tijdsgebrek).
Wat ik me voorstel is dat belangrijke religieuze mensen daar rondlopen, bijv. kardinalen etc.

Ik ben met onderstaande foto begonnen.


« Laatst bewerkt op: 14 december 2014, 22:34:21 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2014, 22:25:15 pm »
De uitsraling die je wilde bereiken is zeker wel geslaagd want dat haalde ik er ook wel uit. Ik zou zelf alleen proberen om het er wat gebruikter uit te laten zien door er wat slijtage/vuil aan toe te voegen door middel van texturen. En eventueel een wat duisterder/bedrukter sfeertje aan geven.
Die schaduwen kun je wel een stuk verbeteren door wat met de belichting te spelen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2014, 22:53:18 pm »
Dat iets er van proberen te maken is gelukt :)
De foto is pakkend.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28 december 2014, 17:15:10 pm »
L.S,

Ik heb wat veranderd.... Hopelijk is het nu wat beter geworden :)
Wat vinden jullie van?

Zonder noise reduction:


Met noise reduction:


Vale,
Mortalae
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 28 december 2014, 18:58:37 pm »
De sfeer past nu in ieder geval beter bij je uitganspunten.
Ik denk alleen dat je scene iets te donker is waardoor details verloren kunnen gaan.
De tenpelierachilden vind ik wel een mooie toevoeging.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 28 december 2014, 19:20:20 pm »
Dank je, JvL.

Ik heb in mijn scene helemaal geen lampen...wél ambient occlusion ingeschakeld (0.10, geloof ik).
De gouden pinnen die het tapijt vasthouden, zijn inderdaad wat minder goed zichtbaar.
Zonder de noise reductie kan ik de textuur van de muren zien en met de noise reductie is dat niet het geval.
Enfin, dit is niet mijn definitieve plaatje. Ik wil nog een paar bloemen en twee wierookhouders plaatsen.
Waarschijnlijk wordt de rooksimulatie een hele opgave.

Gratia,
Mortalae
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 28 december 2014, 19:33:23 pm »
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Je kunt ook overwegen om de rook pas naderhand toe te voegen in bv. Gimp of Photoshop. Veel 3D artists doen dit soort dingen voor het maken van een afbeelding.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 29 december 2014, 15:51:02 pm »
Van de TWEE plaatjes, vind ik die zonder noise-reduction beter, (maar zoals al gezegd, iets te donker) Nog zou ik voor het EERSTE plaatje stemmen .
Heel erg leuk gedaan!
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 29 december 2014, 17:56:28 pm »
Petje af hoor heel mooi gemaakt.
Over het licht je zou in de node editor met de mix schader de shader Ambien Occlusion op je muur kunnen zetten hierdoor worden ze wat lichter.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 07 januari 2015, 21:24:09 pm »
Beste leden,

Het is zover!  :o
Na weken puffen en constant renderen is mijn "project" aka scene klaar.
Bedankt aan iedereen voor de steun en feedback. :) :-[

Helaas kon ik geen wierookhouders plaatsen en smoke simulatie draaien:


Original:



Bijgewerkt met DxO Optics Pro:



Ave, morituri te salutant.