Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Creaties
-->
Onderhanden werk
architectuur
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
2
Topic: architectuur (gelezen 14168 keer)
architectuur
Ellajiw
Member
Berichten: 212
«
Gepost op:
25 november 2014, 13:11:01 pm »
Nou, ben weer nieuw projectje begonnen. Iets meer architectuur kant op. Krijg alleen mijn glas niet echt goed:
Boven de schoenen in de etalage heb ik een meshlight gebruikt.
Anders waren ze veel te donker. Dat rek met kleding is trouwens gephotoshopt van een foto die een passend perspectief had (achtergrond weggeknipt en alpha channel van gemaakt, zodat het als een plaatje met doorzichtige achtergrond op een meshplane geplakt kon worden) De muur erachter is dan weer van CG textures.
Gelogd
Re: architectuur
Ellajiw
Member
Berichten: 212
«
Reactie #1 Gepost op:
25 november 2014, 13:17:29 pm »
Credits voor Blend Swappers: SOZOMAIKA (schoenen) rosenth (downlights; spotjes heb ik zelf nog wat aangepast) en stalk (grass). Hangplantje heb ik zelf gemaakt. Moet misschien nog wat meer variatie in... Is nu iets te nep nog.
Gelogd
Re: architectuur
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #2 Gepost op:
25 november 2014, 14:37:49 pm »
Mooi hoor je bent goed bezig.
Maar wel de schoenen wat kleiner maken als je in de schoenen een denkbeeldige dame in plaats dan komt ze tot aan het dak.
De palen kunnen ook wat meer beton structuur ze zijn zo gewoon grijs.
En als laatste probeer wat ruis te verminderen de info die je nodig hebt is hier wel te vinden er zijn hier al meerder topics aan besteed.
Je ziet wel ik heb allemaal mooi praten maar het fijt blijft dat ik nog niet z'n mooie architectuur image heb gemaakt.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: architectuur
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #3 Gepost op:
25 november 2014, 14:57:06 pm »
7 Ways to Get Rid of Fireflies Once and For All.
http://www.blenderguru.com/articles/7-ways-get-rid-fireflies/#.VHSJMct0yCg
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: architectuur
Ellajiw
Member
Berichten: 212
«
Reactie #4 Gepost op:
25 november 2014, 15:26:06 pm »
Hahahah, ja de schoenen moeten kleiner. Zie het nu pas
. Bedankt
Ruis, dat weet ik, dit zijn nog maar test renders, weinig samples, vandaar.
«
Laatst bewerkt op: 25 november 2014, 15:31:57 pm door Ellajiw
»
Gelogd
Re: architectuur
Ellajiw
Member
Berichten: 212
«
Reactie #5 Gepost op:
11 maart 2015, 18:44:59 pm »
Yooo, zie dat het alweer te lang geleden is dat ik gepost heb. Hierbij de scene waar ik mee bezig was (ja, ik heb de kritiek verwerkt, super bedankt allemaal!):
Gelogd
Re: architectuur
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Reactie #6 Gepost op:
11 maart 2015, 18:53:55 pm »
Mooie architectuurplaat hoor. Heb je tussendoor nog andere afbeeldingen gemaakt of gewoon beetje aan het oefenen geweest?
Gelogd
Re: architectuur
Ellajiw
Member
Berichten: 212
«
Reactie #7 Gepost op:
11 maart 2015, 19:01:08 pm »
En dan meteen mijn laatste render: science fiction
inclusief concept schets
Geïnspireerd op Balinese architectuur (ik heb 3 jaar op Bali gewoond
) Ik heb het gebouw dus zelf ontworpen. Ook heb ik zelf de bodembedekking gemaakt (twee ecosystemen, volgens de Blender Tutorial: How to make a grass field? Van Gleb Alexandrov. Credits voor het idee dus naar hem. Gleb Alexandrov heeft echt top tutorials trouwens! Super snel en duidelijk. Aanraders. Verder heb ik het vuur en de rook gemaakt met de Blender fire and smoke simulator. En ik heb zelf de ornamenten gemaakt (in Gimp) en de textures. Ik ben er 4 hele dagen mee bezig geweest.
Credits: Signovinces voor de dirty concrete texture, Regus Martin voor het prikkeldraad en het hekwerk, Gabor Szabo voor de cedar tree, TheMav voor de pine tree. Rebootking (modelling) en Majornightmare (rigging) van de space man. Allemaal van Blendswap.
Gelogd
Re: architectuur
Ellajiw
Member
Berichten: 212
«
Reactie #8 Gepost op:
11 maart 2015, 19:02:56 pm »
Haah, dus dat beantwoordt dan je vraag JvL
Gelogd
Re: architectuur
Ellajiw
Member
Berichten: 212
«
Reactie #9 Gepost op:
11 maart 2015, 19:03:53 pm »
Bij die science fiction render heb ik veel gebruik gemaakt van de compositor. Wat cool is dat, lijkt wel ingebouwde photoshop
Gelogd
Re: architectuur
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Reactie #10 Gepost op:
11 maart 2015, 19:10:43 pm »
Wauw! Geweldig die science fiction image, erg indrukwekkend.
Je hebt niet stil gezeten in ieder geval.
Gleb Alexandrov is zeker een topper met mooie tutorials. Ik vind zijn serie over belichting ook geweldig.
Gelogd
Re: architectuur
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #11 Gepost op:
11 maart 2015, 23:04:35 pm »
Zo je eerst image die je hebt aangepast ziet er heel goed uit maar de tweede image is gewoon helemaal super.
Ik hou van science fiction en ik vindt dat je dit heel gaaf gemaakt hebt en de kleur is helemaal top.
Dit wil ik ook maken maar mij lukt het niet om deze sfeer neer te zetten.
Dus petje af voor deze prachtige creatie.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: architectuur
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #12 Gepost op:
12 maart 2015, 08:09:29 am »
Fantastisch dat science fiction gebouw. Prachtig Blender werk. Maar wat ik bijna nog mooier vind is de schets! Wat een leuk tekenhandschrift heb je.
Gelogd
Re: architectuur
P D
Member
Berichten: 535
«
Reactie #13 Gepost op:
12 maart 2015, 09:44:07 am »
Fantasties gedaan, hier houd ik van.
Ook zoals koos zegt, de schets is ook zeer goed. Het getuigd van lef. Niet dat voorzichtige. Dit is voor mij de ware kunst.
Je zou ook een goed schilder kunnen zijn en in een paar penseelstreken een mooi schilderij maken.
(Veel respect: een oude kunstschilder)
Gelogd
Re: architectuur
rozz
Member
Berichten: 1,851
«
Reactie #14 Gepost op:
12 maart 2015, 12:10:49 pm »
Echt gaaf ontwerp/design...super mooie stijl...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
2
« vorige
volgende »