Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Hulp
-->
Modelleren
Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
[
2
]
3
4
Topic: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten (gelezen 37792 keer)
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
Jogai
Member
Berichten: 238
«
Reactie #15 Gepost op:
07 juli 2012, 15:46:37 pm »
Citaat
omdat het Programma in Nederland wordt gemaakt
De engelstalige markt is nu eenmaal wat groter. De meeste programmeurs werken ook vaak liever in het engels, zeker bij open source projecten want dat helpt wel met het aantrekken van meer vrijwilligers.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #16 Gepost op:
08 juli 2012, 09:45:42 am »
Veel oefening is weer weg :x
Stap 3 is dit geworden:
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #17 Gepost op:
08 juli 2012, 12:56:48 pm »
Ik ben ook al goed bezig, ben nu met de armen bezig maar in de tutorial wordt Fil gebruikt om de armen aan het lijf te bevestige maar dat kan nu handiger met Bridge.
Bridge verbind twee edge loops aan elkaar heel handig.
Groetjes Wil.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #18 Gepost op:
08 juli 2012, 16:20:40 pm »
Moet maar kijken naar ge gespiegelde deel, AHHH, als ik maar een aantal keer op de zichtbaar knoppen klik van de 'modifier' dan worden de egeges netjes getoond, is misschien een mini foutje ...
Compileer net nieuw, even zien wat dan gebeurt ... BAH, stort self af, maar ik heb een iets oudere
werkende backup
Wil, jouw manga-dame graat al flink groeien
leuk ... (en bridge is inderdaad een goed hulpmiddel)
Ja heb de arm ook vastgeknoopt (met W en dan bridge ...
), 't was wel nog een beetje draaien nodig.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #19 Gepost op:
08 juli 2012, 19:19:36 pm »
Het is inderdaad wat draaien en knutselen maar ik heb het voor elkaar ik heb volgens mij de handen en het lijf af misschien hier en daar de rondingen bijwerken en dan begin ik aan het hoofd.
En inderdaad is Bridge handig maar bij modeleren is vindt ik Proportional editing mode ook heel handig om mooi rondingen te maken.
Voor wie het niet weet Proportional editing mode zit:
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #20 Gepost op:
08 juli 2012, 21:36:24 pm »
Ik ben bezig met de tutorial 2 het hoofd, deze begint met een Cube 2x subdivide en in editmode moet je dan Shift S drukken om er een sphere van te maken.
Nou dit werkt niet het is bij Blender 2.36 hier is het Alt Shift S
Groetjes Wil. :roll:
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
Jogai
Member
Berichten: 238
«
Reactie #21 Gepost op:
09 juli 2012, 14:56:28 pm »
Waarom zou je met een cube beginnen als je ook direct een sphere kan invoegen?
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #22 Gepost op:
09 juli 2012, 17:48:58 pm »
Leuk gevonden Wil, wist ik (niet meer) ..
Jogai: de truc is dat er via en cubus een andere indeling van vertices en vlakken ontstaat, de de auteur dus 'liever' gebruikte ... keurig alle maal 'quads'
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #23 Gepost op:
09 juli 2012, 21:38:20 pm »
Ja zo heeft iedereen wel iets anders, zo heb ik in een tutorial gezien dat er van een Plane een Sphere werd gemaakt.
Dit blijkt slimmer te zijn omdat als je de plane in de UV editing unwarp en dan je image er op plakt maak je daarna van de plane een Sphere, dan zit de image beter om de Sphere geprojecteerd ?
Ps:
Heb het hooftd ook al klaar
Groetjes Wil.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
Mark aka Dark
Berichten: 785
«
Reactie #24 Gepost op:
09 juli 2012, 22:24:04 pm »
Dat ziet er vet uit jongens! Leuk, ben benieuwd naar het eind resultaat.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #25 Gepost op:
10 juli 2012, 18:27:58 pm »
Wil, je schiet op ;-) maar ik ben een beetje lui (d.w.z meer met opengl bezig)
Juni vorig jaar leverde dit
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #26 Gepost op:
10 juli 2012, 22:59:20 pm »
Peter je moet doen waar je het meest plezier aan beleeft en dat is volgens mij opengl.
Het voorbeeld van vorig jaar ziet er goed uit alleen zou ik ze nog wat slanker modeleren.
Peter als je klaar bent met opengl dan zie ik de zus vanzelf verschijnen. :shock:
Ik ben nu met de kleding bezig, dus binnenkort weer een voorbeeld.
Groetjes,
Wil.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #27 Gepost op:
11 juli 2012, 20:43:01 pm »
Hi Peter,
Ze kan nu gezien worden ze heeft nu wat kleding aan. :shock:
Groetjes Wil.
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #28 Gepost op:
12 juli 2012, 07:16:25 am »
Wil,
als je wilt kan ik you *.blend in mijn wiki plaatsen ... of heb jij zelf de mogelijkheid?
Het zou leuk zijn om vanuit de verschillende standen, die je b.v. hebt laten zien, verder te werken .
Waarom niet die van mij? Die van jouw zien er stukken beter uit
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #29 Gepost op:
12 juli 2012, 12:23:31 pm »
Peter,
Wat is jou Wiki ??
En van mij mag je de .blend hebben hoor maar dan moet ik wel een email adres hebben om het te versturen.
Groetjes Wil. 8-)
«
Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Print
Pagina's:
1
[
2
]
3
4
« vorige
volgende »