Topic: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten  (gelezen 37791 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 15 juli 2012, 17:48:02 pm »
Citaat van: "ijp"
Peter,

Wat is jou Wiki ??
En van mij mag je de .blend hebben hoor maar dan moet ik wel een email adres hebben om het te versturen.

Groetjes Wil. 8-)

Hi Wil,
Omdat een .blend vrij dik zal zijn zou je me die via de PM toegestuurde email proberen te sturen ??
dan zet ik het met een link hier om van anderen te kunnen worden gebruikt  :)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #31 Gepost op: 15 juli 2012, 19:21:58 pm »
Hi Peter,

Ik aan het zoeken waar je PM zit maar ik heb het gevonden hoor dat kleine icoon aan de linkerzijde van het bericht.
Maar peter ik weet nog niet wat jou wiki is en wat nu de bedoeling is met de .blend file.
graag wat meer info.
Dan stuur ik je de blend file door hij is maar 656 kb.

De haren zijn ook zover ik heb hierbij wel de modifier Solidifiy gebruikt om volume te krijgen.


Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 16 juli 2012, 08:17:02 am »
Hallo Wil
De bedoeling is, dat men JOUW .blend via een link kan ophalen. Daarvoor moet de .blend ergens worden opgeslagen en of openbaar zijn of via een wachtwoord beveiligde pagina (en dat kan ik op mijn wiki zo maken) ...
En dat was ik van plan, wachtwoord zou men dan bij mij (en of ook bij jouw) via een PM (persoonlijke message) kunnen aanvragen ...
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is?

Groeten
         Peter
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #33 Gepost op: 16 juli 2012, 10:29:30 am »
Hallo Peter,

Nee nu is het duidelijk, ze mogen van mij de blend file gebruiken, als wij maar in hun project vermeld worden.
Ik zal de .blend file nu proberen naar je toe sturen maar ik moet even een foutje wegwerken. :roll:
Met het haar staartjes maken heeft ze ineens een gat in haar schouder, ik dus nu de kant zien zonder gat. :cry:  



Ik mail Zus zo snel mogelijk naar door.

Peter ik heb Zus al doorgestuurd naar je gmail.

Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 16 juli 2012, 12:02:52 pm »
Aaangekomen  :D
en maar een vreemd 'skin' gegeven:

Is de grote zus niet een schatje   :) , goed gedaan Wil!

Wil, en moet de .blend achter een wachtwoord of niet?
(of had je al gezegd ... vermelden waar vandaan?, vergeten)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #35 Gepost op: 16 juli 2012, 13:53:02 pm »
Hi peter,
Nu nog de juiste huids kleur
Van mij mogen ze de blend file gebruiken, als wij maar in hun project vermeld worden.
En een wachtwoord geen idee dat laat ik maar aan jou over.

Maak er maar iets moois van. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 16 juli 2012, 18:16:15 pm »
Citaat van: "ijp"
Hi peter,
Nu nog de juiste huids kleur
Van mij mogen ze de blend file gebruiken, als wij maar in hun project vermeld worden.
En een wachtwoord geen idee dat laat ik maar aan jou over.

Maak er maar iets moois van. ;)

Komt er zo aan (hier) ... nog een ogenblik geduld  ...

Hier is zij dan
en indien je het .blend wilt proberen, vervang .png in de link van het plaatje door .blend
en bij gebruik vermelden dat het van Wil gemodelleerd is!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #37 Gepost op: 16 juli 2012, 20:15:07 pm »
Ik ben ook aan het kleuren geweest met een matriaal maar ik ga ook nog proberen om het in de uv editor te doen. :o


Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 17 juli 2012, 16:05:12 pm »
Wil: blouse samen knopen?
Heb ik zo gedaan:
1) blouse activeren en naar edit-mode alles niet kiezen
2) Alt-R op de rand (die je wilt samen knopen)
3) Ctrl I  de anderen vertices activeren
4) H  verbergen  maar
5) nu is het makkelijk de 'split-vertices' te activeren
6) met of zonder 'extruden' maar naar de goede kant schuiven
7) Alt H
klaar ...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #39 Gepost op: 17 juli 2012, 19:00:33 pm »
Hi Peter,

De blouse moet nog even open blijven ik wil op haar boezem nog tepels maken en daarna de blouse dicht maken met een kruislings koort dat ziet er wat heftiger uit.  :shock:  
en ik ben er nog niet over uit of ik laarzen of schoenen maak? ik denk het meest aan schoenen dan zie je meer van haar mooie benen. :oops:
Ps.
De mail was duidelijk ik heb de blend file binnen gehaald, werkt perfect. ;) bedankt voor het plaatsen.
Ik heb de Zus image ook geplaatst op het forum van 3dhype.com ik heb daar ook leuke reacties gekregen.

Groetjes wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 18 juli 2012, 08:28:59 am »
Hi Wil,

Twee dingen:

Zou je de link naar 3dhype.com, waar je gepost hebt, nauwkeuriger kunnen maken?
Zullen we maar proberen de Manga-Zus te animeren? (ik ga maar een poging  wagen  ;)  )

 :D zij leeft, kijken jullie maar  ;)

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #41 Gepost op: 18 juli 2012, 20:31:03 pm »
Peter,

Bij 3dhype.com ga je naar Forum en als je daar wat naar beneden scrollt zie het Blender forum.
Kijk dan bij  Na uren knutselen een mooie meid geworden
Op Manga zus wordt goed gereageerd en veel tips gegeven dus ook interessant om daar ook eens wat rond te snuffelen.

Ik ga Manga zus nog niet laten bewegen maar ik probeer ze nog mooier te maken met al de info die ik bij 3dhype heb opgedaan.
Ik ben ook al met de Cube bezig geweest dus de eerste animatie is uitgevoerd.
Maar peter laat zus maar eens lekker dansen ;)

Groetjes wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #42 Gepost op: 19 juli 2012, 07:24:55 am »
Hier dus: http://3dhype.com/index/onderwerp/4184

De tutorial waarnaar ze verwijzen is idd misschien meer geschikt om een volwassen dame te maken. Alleen jammer dat niemand hem nog overgezet heeft voor blender. Blendernation schreef er ook ooit over: http://www.blendernation.com/2006/04/24/tutorial-joan-of-arc/

Veel blenderheads zijn je al voorgegaan, zie bijvoorbeeld BA: Following Joan of Arc Tutorial
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #43 Gepost op: 19 juli 2012, 16:42:09 pm »
Hi Jogai,
Ik ga ook hier alles weer bekijken alle info is welkom. :)

Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 20 juli 2012, 11:27:49 am »
Hi, de link van Jogai (thanks) naar Joan is ook zeer interessant.
Dat nadoen is vermoedelijk ook zeer leerzaam ... ik probeer me ...  :)

Slechts met een cubus begonnen en t/m het knie  ... dan voor het plaatje van hier
rond-subdivide   ;)


De commentaren bij ... zijn leuk en gedeeltelijk NIET leuk, ze 'zeuren' over anatomische gegevens en dat
is alleen interessant voor echte modellen die ook nog moeten kunnen 'spreken' b.v. om de spieren rond
de mond anatomisch correct te hebben. En ze hebben niet gelezen dat het jouw EERSTE poging was en
die was toch hartstikke goed  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter