Topic: UV unwrapping  (gelezen 16306 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 oktober 2014, 21:10:38 pm »
Aan de hand van een tutorial wat aan het experimenteren gegaan met uv unwrapping en node editor....


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2014, 21:11:44 pm »
De vloer zit ook om de ton `gewrapped`....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2014, 00:03:42 am »
Netjes gedaan hoor.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2014, 00:16:47 am »
Ziet er goed uit.
Heb je voor het hout ook de displacement aansluiting in de node editor gebruikt, voor wat nerf in het hout?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2014, 03:31:55 am »
Mooi !

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2014, 10:48:36 am »
@IJP....yep...en bump mapping maar dat zie pas bij een close up...thnx voor de reacties allemaal...keeps me going...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2014, 11:05:57 am »
Toch nog een vraagje hoelang heeft dit ongeveer moeten renderen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2014, 11:18:56 am »
Heb hem ff met een spiegel ondergrond gedaan en rendertijd is 49.09 sec.
Staat links boven in de hoek...


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2014, 11:47:36 am »
Dat is snel maar ik ben benieuwd wat de tijd is met de houten vloer textuur.
Ik had gisteren namelijk ook een plane met muren er omheen gemaakt en de grond van hout met displacment  voor de textuur.
Maar in Cycles duurde dat bij mij toch zeker 15 minuten :-[

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2014, 12:07:10 pm »
Met de houten vloer nog minder....was gewoon een picture texture....verder geen bumping of displacing....alleen de tonnen...

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2014, 12:22:49 pm »


Zelfs 7 seconden winst.... 8)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2014, 12:26:43 pm »
render samples 500... ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #12 Gepost op: 12 oktober 2014, 12:37:33 pm »
Nou dan is er bij mij iets goed mis ik ga vanavond een nieuwe test maken en het nog eens proberen want bij mij duurt het veel langer. :( met 100 sampels.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 12 oktober 2014, 12:56:05 pm »
Om te kunnen vergelijken... i5@3,4 gig. en 8 gig. werkgeheugen....op een assrock z77 extreme moederplankje....
Videokaart is een amd 5670 geloof ik...niet zo`n hele beste maar renderen gebeurt als ik het goed heb begrepen grotendeels zo niet helemaal door de cpu.... :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 12 oktober 2014, 13:04:31 pm »
Je kunt in principe zelf kiezen voor GPU of CPU renderen maar uit tests (Blenchmark addon, geschreven door MAD) bliijkt dat bij een machine zoals die van jou CPU renderen het snelst is tenzij je er een dure GPU instopt.