Laat me raden...je krijgt het resultaat zoals links maar je wilt het hebben zoals aan de rechterzijde?
Het probleem zit in de Normals, die staan de verkeerde kant op. (de blauwe lijntjes). Deze kun je zichtbaar maken door in je optionspanel (N) bij Mesh Dispay>Normals op het kubusje te klikken en de normallengte zo in te stellen dat zij goed zichtbaar worden.
De oplossing is als volgt:
- Ga naar Edit Mode en selcteer alle vertices.
- Afnankelijk van de Blenderversie waar je mee werkt ga je naar de tab Shading aan de linkerzijde of naar Mesh onderaan je scherm.
- Kies de optie Recalculate of (onder) Mesh>Normals>Recalculate Outside
- Hierna zou je dit moeten zien:
- Ga nu naar de modifier en vink Even Thickness aan en dan is dit het eindresultaat:
Bij het maken van Meshes is de richting van de Normals zeer belangrijk en zeker bij het gebruik van modifiers. Ook materialen en textures kunnen verkeerd weergegeven worden als de Normals verkeerd georienteerd staan.