Topic: Monster Project  (gelezen 23782 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #15 Gepost op: 30 augustus 2014, 14:34:31 pm »
Zo, dat ziet er al goed uit. Mooi werk hoor!

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 31 augustus 2014, 10:48:12 am »
Het resultaat tot nog toe.
Nu nog een stokje geven en botjes erin en dan kijken of ik er wat leven in kan blazen.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #17 Gepost op: 31 augustus 2014, 11:22:48 am »
De lichaamsbeharing voegt echt wel wat toe in dit geval. Mooi hoor.
Heb je ook een render waar de ogen beter op te zien zijn?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2014, 12:41:59 pm »
Hier zijn de oogjes
Ik heb een beetje problemen met die kleine haartjes rond de ogen.
Als ik particle edit (de kam)gebruik, zie ik rond de ogen geen haartjes staan en kan ze daardoor niet goed modelleren.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2014, 13:16:41 pm »
Prachtig. Lijkt me leuk om hem te zien lopen. Het ontwerp van de muis die ik onlangs met Blender gemaakt heb is ook al meer dan 20 jaar oud. Prachtig dat we dit nu tot "leven" kunnen wekken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 31 augustus 2014, 20:50:30 pm »
Mooi stukje werk gemaakt, nu inderdaad alleen nog wat leven erin blazen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #21 Gepost op: 31 augustus 2014, 21:11:45 pm »
Die ogen zien er goed uit hoor, complimenten!

Heb je bij de hairparticles wel display op 100% staan? Dan zou je ze namelijk wel allemaal moeten zien. Ik heb dit bij de raaf die ik gemaakt heb pas geleden ook gehad. Ik ergerde me .... dat ik ze niet allemaal zag totdat ik zag dat display niet op 100% stond. daarna was het probleem opgelost.



Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 31 augustus 2014, 22:07:47 pm »
Dat is niet het probleem, display stond al op 100%

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #23 Gepost op: 31 augustus 2014, 22:14:00 pm »
Heb je de particles dan misschien op interpolated staan? Want dan moet je bij children de dispaywaarde hetzelfde instellen als de renderwaarde.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 31 augustus 2014, 23:15:33 pm »
Heb ook dat gecontroleerd, ik heb de instelling op  interpolated staan de waardes zijn hetzelfde. Morgen ga ik verder zoeken. Misschien komt het wel omdat ik zo weinig haren heb?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #25 Gepost op: 31 augustus 2014, 23:23:16 pm »
Misschien dat dat het is maar dat durf ik je niet te zeggen. Maar misschien is het een idee om het aantal hoger te zetten, te kammen en het aantal weer verlagen.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 01 september 2014, 09:16:07 am »
Heb ik ook al geprobeerd maar als gekamd heb kan ik het aantal haren niet meer instellen of al die instellingen gaan weer verloren.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #27 Gepost op: 01 september 2014, 09:22:11 am »
Maar je kunt nog wel met de instellingen van de children spelen als het goed is. Alleen weet ik niet zeker of dat in dit geval uitkomst bied vanwege het lage aantal haren.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 01 september 2014, 09:50:41 am »
Had je al geprobeerd om voor de ogen een apart particle system op te zetten?
Of die paar haartjes zou je toch ook als spline kunnen doen en dan een bevel geven.
Natuurlijk welkom in de club van ouwe mannen.  ;-)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 01 september 2014, 19:22:03 pm »
Het probleem is een beetje opgelost: ik had het vakje Childeren niet aangevink. het lost het probleem niet helemaal op want je kunt de childeren zelf niet modelleren.
Nu het volgende probleem: ik ben aan het proberen het monstertje te laten lopen maar de haren bewegen niet met het figuur mee.
Waarschijnlijk moet die aan de botten of aan het lichaam koppelen.
Kan iemand mij vertellen, hoe???