Dat wordt een mooi topic om te volgen! Je hebt alvast 1 vaste lezer.
Het karakter dat je getekend heeft lijkt wel wat op dat ene figuur uit de film Lord of the Rings (gezien de tijd waarin je het getekend hebt is het eigenlijk andersom, het filmkarakter lijkt op jouw tekening).
Om je vraag maar even te beantwoorden, ja er is een website waar je blendermodellen kunt downloaden.
http://www.blendswap.com/Je moet je wel even registreren voordat je kunt downloaden maar het is wel gratis.
Het valt altijd te proberen of er toevallig iets is wat er al een beetje op lijkt maar houdt er wel rekening mee dat het vaak nog niet zo eenvoudig is om een model van een ander aan te passen omdat veel mensen toch een beetje andere manier van werken en organiseren hebben.
Misschien een handige tip: Zoek naar een Low Poly model want die zijn het makkelijkst aan te passen qua basisvorm. Daarna kun je altijd de polycount verhogen om meer details toe te voegen. Andersom is veel lastiger.
Maar ik ben altijd bereid om je te helpen met dingen waar je niet direct uit komt en de andere forumleden vast ook wel.
Je karakter is echt gaaf en het model ziet er mooi uit maar waar ik benieuwd naar ben is naar de wireframe zodat je kunt zien hoe de mesh er uit ziet. Dat is ongeveer het belangrijkste punt om een model goed te kunnen laten bewegen.
Lijkt mij leuk om dit karakter rond te zien lopen over een tijdje.