Topic: Kerkgebouw HHG Terschuur  (gelezen 20668 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 02 juni 2012, 19:42:16 pm »
Ik ben vandaag begonnen met het nieuw te bouwen kerkgebouw in Terschuur. Heb de tekeningen hiervan weten te bemachtigen en hoop er mooie dingen mee te doen. Ik ga deze in 3D showen zodat de kerkleden zich een beeld kunnen vormen over hoe de kerk eruit komt te zien. Ik ga de 3D tekening ook gebruiken om uiteindelijk houtmodellen van de kerk te maken, of deze door een 3D printer te laten printen. Ben vooralsnog bezig met de muren dmv een plattegrond als achtergrond, over te trekken. Ik hoop vanavond en anders morgen de eerste screenshots te plaatsen.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 02 juni 2012, 22:30:00 pm »
Na een paar uur klooien en bijna overnieuw kunnen beginnen hier mijn resultaten tot nu toe!



« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2012, 21:16:03 pm »
De muren van de begane grond staan er. Leg ik em net over de tekening heen van de eerste verdieping. Steekt de toren (helemaal vooraan) ineens 25 cm uit naar voren. Leuk vraag je voor de architect denk ik. ben benieuwd wat daar de verklaring van is.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 08 juni 2012, 22:44:52 pm »
De muren zijn af, nu de deuren, ramen en andere gaten gaan maken. Ow ja, de muren op de eerste verdieping achterin moeten nog.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2012, 22:41:38 pm »
Van't weekend weer bezig geweest: duren en ramen en andere uitsparingen toegevoegd. Bij de boolean difference crashed blender telkens. Dubbele vertices zitten er niet meer in, maar misschien komt het doordat sommige vlakken elkaar snijden?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2012, 19:44:47 pm »
Boolean difference is niet echt super om te gebruiken. De implementatie is buggy, en er zijn ook weinig gebruikers die dit inzetten. Daarom zullen de bugs waarschijnlijk ook niet zo snel opgelost worden.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2012, 12:57:10 pm »
Goed, zijn weer wat verder. Vorig weekend van scratch op nieuw begonnen, er waren toch nieuwe tekeningen binnen. Nu de muren stukje bij beetje opgetrokken, dat werkte een stuk beter er sneller.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Fred

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
    • http://www.fredsteenbergen.nl
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2012, 21:32:49 pm »
En je hebt natuurlijk al ervaring opgedaan met die eerste poging, die benut je nu waarschijnlijk volop.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Testexpert begint met een t en eindigt met een e

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2012, 11:19:41 am »
Mark,

Mooi kerk gebouw mooi gemaakt maar is ook nog niet af er zijn nu textures zat te vinden  :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2012, 21:06:04 pm »
ben inmiddels iets verder gekomen. Textures moet geen probleem zijn. alleen moet ik nog even uitvinden hoe het werkt.  :lol:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2012, 00:11:58 am »
Mark,
Bekijk deze tutorial dan weet je weer hoe het werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=1nCJfC2p ... re=related
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #11 Gepost op: 01 augustus 2012, 15:53:45 pm »
(Ook omdat wil dit vroeg in een ander topic)

Als engels geen probleem is zijn hier nog een aantal tutorials te vinden die nuttig zijn als je met architectuur bezig bent:
http://yorik.uncreated.net/tutorials/architecture-blender.html
http://yorik.uncreated.net/tutorials/precisionmodelling-blender.html
http://blendermama.com/precision-work-in-blender.html

En een script voor het geval dat je de maten belangrijk vind: http://www.macouno.com/2012/05/08/caliper-for-blender-26x/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #12 Gepost op: 01 augustus 2012, 22:51:53 pm »
allen bedankt voor de hulp!  :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 01 augustus 2012, 23:55:15 pm »
Nou ik heb toch nog wat gevonden op internet omdat volgens mij het overtrekken van een tekening op de achtergrond niet precies is volgens tekening.
Dus nu weet ik pas dat blender bijna net zo goed met maten om kan gaan als AutoCad.
Nu nog op zoek naar een bouw tekening die bij mij intressen kan opwekken. :P

http://www.youtube.com/watch?v=-Hr03JFBMU8
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #14 Gepost op: 02 augustus 2012, 08:11:37 am »
Ik heb dat wel zo gedaan. alle aanzichten blender in als achtergrond en overtrekken maar. Works like a charm. Schalen doe ik later wel. Dr staan nog heel wat tut's klaar om doorgenomen te worden door mij, maar ik heb simpelweg de tijd er niet voor.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl