Topic: 3D scanning app.  (gelezen 10768 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 22 augustus 2014, 17:54:33 pm »
Misschien is dit een leuk speeltje voor Blender en 3d printers gebruikers  8)
Let op hier is de itSeez3D 3D scanning app!!!
http://vimeo.com/98649761
http://3dprint.com/7738/itseez3d-3d-scanning-app/
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 17:56:23 pm door ijp »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2014, 18:01:03 pm »
Die zag ik ook voorbij komen. Lijkt mij wel heel leuk speelgoed!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 september 2014, 16:07:40 pm »
Ik besef dat ik nu al in de verre toekomst leef. Ongelofelijk, het lijkt wel een grap. Dus in de nabije toekomst werken we als volgt. We scannen het met een dergelijk apparaat, riggen het automatisch halen wat mocap files uit een gigantisch bibliotheek of maken met een kinect zelf een motion capture en je bent klaar. Aan hardware ben je dan nog geen 2000 euro kwijt en dan reken ik de PC er nog bij.

Wat overblijft is het verhaal en de stijl/sfeer. Een goed kunstenaar kan met een stukkie houtskool ook een meesterwerk maken.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 02 september 2014, 16:17:29 pm »
Daar zit nu precies het verschil. Tegenwoordig kan bijna iedereen iets creatiefs maken maar dat maakt iemand nog geen kunstenaar.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 september 2014, 10:25:48 am »
Heb een file van itseez3D gekregen. Zoals verwacht is de topologie hopeloos en de detaillering zou ook wel beter kunnen. Door de goede texture lijkt het beter gedetailleerd dan het in werkelijkheid is. Toch een prachtige tool. Het staat op mijn verlanglijst.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 04 september 2014, 12:46:49 pm »
Het is natuurlijk nog in ontwikkeling dus het wordt vanzelf beter al zul je de topologie meestal toch wel moeten blijven bijpoetsen.  Maar ik ben zeker geinterreseerd!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 september 2014, 20:22:37 pm »
Als je de obj ook wilt hebben mail ik het naar je toe. Andere geinteresseerden ook natuurlijk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 05 september 2014, 20:39:40 pm »
Graag. Je hebt mijn mailadres toch?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 05 september 2014, 22:22:27 pm »
Als het goed is heb je hem binnen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 05 september 2014, 22:45:50 pm »
Bedankt, ik heb hem binnen. De topologie van het model is niet echt geweldig maar voor iets dat nog in ontwikkeling is is het zeker ook niet slecht te noemen.
Qua animatie zou het wel een ramp zijn (ook vanwege de tris i.p.v. quads) maar dat heb je met een sculpt ook. Maar dat kan opgelost worden met een retopo.
Ik blijf de ontwikkeling zeker volgen omdat het voor mijn werk ook wel interessant kan zijn. Ben alleen wel benieuwd wat nu de maximale grootte is van wat je in 1x kunt scannen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 september 2014, 08:01:33 am »
Je kunt er ook ruimtes mee in beeld brengen heb ik begrepen. Het is zeker iets om goed in de gaten te houden. Over 5 jaar is het volgens mij niet meer weg te denken uit de samenleving.

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 september 2014, 11:33:13 am »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2014, 10:02:37 am »
Lijkt mij inderdaad een goed alternatief.
Ik heb ook hiervan wat voorbeelden van gescande modellen toegestuurd gekregen.
De mate van detaillering komt aardig overeen met de voorbeelden die ik van die andere scanner heb.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2014, 21:19:43 pm »
Vandaag ook even met 123D catch gewerkt. Het lijkt erop dat dit meer detail opleverd. Binnenkort stuur ik een mailtje naar het bedrijf van de handscanner om dit te zeggen. Kijken of ze daar iets op weten te zeggen. Voor animatie moet je een dergelijke scan natuurlijk volledig retopoën. (is dat een woord,retopoën?)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2014, 22:38:12 pm »
Het is niet echt een woord maar ik begrijp wat je bedoelt dus dat lijkt mij prima toch?  ;)

Mooi dat het vandaag beter wilde lukken. Zoals ik al zei, ik had een tijd geleden ook best een goed resultaat.