Topic: Aanpassingen worden niet gerenderd  (gelezen 15980 keer)


Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 juni 2014, 01:25:41 am »
Ik heb wat kleuraanpassingen e.d gedaan met de node editor. In de node editor worden alle aanpassingen keurig gerenderd (backdrop) maar als ik gewoon wil renderen worden de veranderingen niet gerenderd.

Vraag: hoe kan ik dit verhelpen?

PS. Het is in Blender Render.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2014, 01:52:53 am »
Blenderrender en cyclesrender zijn twee verschillende systemen je gebruikt de instelling voor cycles vandaar dat het niet gaat, render in cycle modus.
Anders gezegd de aanpassing moet in blenderrender gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2014, 01:55:59 am door Ruud »

Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2014, 01:57:52 am »
Het is een tutorial. In de tutorial word Blender Render gebruikt... ook voor de aanpassingen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2014, 02:07:40 am »
Ja maar als je nodes gebruikt zit je in het cycles systeem als je in cycles rendert zie je de aanpassingen wel wat je hebt gedaan ,als het goed is:)
Blender kan verwarrend zijn met alle editors waar je constant tussen moet switchen om een product te maken, ik heb daar veel last vanen niks werkt tot je er achter komt weer eens in de verkeerde editor lol.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2014, 02:29:46 am »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2014, 09:00:08 am »
Even voor de duidelijkheid Je kan nodes ook gewoon gebruiken in blender render  ;)
Tomatio ik heb een testje gedaan en als ik op f12 druk dan renderd Blender gewoon.
Heb je de node Composite wel aangesloten?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29 juni 2014, 09:23:54 am »
Goedemorgen ,ja ik zag het maar het was laat de link moet alles uitleggen :).

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2014, 10:16:00 am »
Om te kunnen zeggen wat er mis kun je het best een link naar de juiste tutorial plaatsen met een daarbij de tijd waar in het filmpje uitgelegd wordt wat je moet doen. En daarbij even screenshots van je node set up. Anders is het bijna niet te zeggen waar het aan ligt.
Je kunt ook je .blend posten zodat mensen in het bestande zelf kunnen kijken.

Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2014, 11:15:16 am »
Hopelijk is dit voldoende duidelijk om de oorzaak te vinden:



Heb ik iets niet aangevinkt?

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2014, 12:48:53 pm »
Domme vraag misschien: je hebt compositing wel aangevinkt in je render tab?

MAD

P.S. ik zie dat je ubuntu draait. zou je mijn addon willen testen? dan heb ik ook een test op linux te pakken.

alvast dank!
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2014, 13:03:28 pm »
Ik had de tutorial bekeken in het frans wat ik 0,0 begrijp:)
Er moet iets zijn wat je vergeten bent. Nu de vraag wat.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2014, 13:13:19 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2014, 13:44:39 pm »
Even voor de duidelijkheid Je kan nodes ook gewoon gebruiken in blender render  ;)
Tomatio ik heb een testje gedaan en als ik op f12 druk dan renderd Blender gewoon.
Heb je de node Composite wel aangesloten?

Wat ik dus al eerder zij Heb je de node Composite wel aangesloten.
Dat is het probleem ::)

Dus van de sharpen node een kabel naar de Composite node en naar de viewer node.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2014, 13:48:48 pm door ijp »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2014, 15:10:18 pm »
Dat is inderdaad de oplossing. Je hebt nu de composite node op de renderlayer aangesloten dus Blender kijkt alleen naar het origineel.
De aanpassingen (dus colorbalance en sharpen) worden nu alleen door de viewer bekeken en dat is dus tijdelijk om het zo maar even te zeggen.
De aanpassing moet met behulp van een mix node naar de compositenode doorgegeven worden zodat het in de render meegenomen word.



Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2014, 17:19:26 pm »
Bedankt! De oplossing was inderdaad een mix-node. Raar dat het niet in de tutorial was opgenomen. Kan het zijn dat dit komt doordat ik nieuwere versie van Blender gebruik? Dat dit (toevoegen mix-node) in oudere versies bv. niet hoefde?

Uitkomst:


Ik zeg´mwah´..... maar wel weer veel geleerd  ;)

Citaat
k zie dat je ubuntu draait. zou je mijn addon willen testen?
Natuurlijk! Stuur maar een pm-tje of een download link. Kan ik eindelijk ook eens wat bijdragen i.p.v. alleen maar vragen  :)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 29 juni 2014, 17:39:38 pm »
Voor zo ver ik weet is dat altijd al nodig geweest. Het kan best zijn dat de maker van de tutorial het vergeten is te noemen want het maken van goede tutorials is een kunst op zich.