Topic: BenchMark addon  (gelezen 75557 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 26 juni 2014, 16:00:22 pm »
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen weken een add-on gebouwd waarbij een benchmark opgestart kan worden vanuit Blender zelf.
Bedoeling is dat deze Add-on gaat kletsen met een website (die ik nog moet bouwen) waar alle benchmark resultaten opgeslagen worden en getoond worden.

De Add-on heet BlenchMark! Een samenvoeging van Blender, Benchmark en mijn naam: Mark

Zijn er mensen die deze addon voor mij willen testen? Ik heb hem zelf op windows getest, met mijn eigen hardware. Maar ik zou graag tests zien met andere hardware en ook Linux of Mac!

Dit is een link naar de addon: BlenchMark Add-on

Pak de zip uit in pad/naar/blender/[versie]/scripts/addons
Start Blender
Enable de addon Blenchmark in de categorie system
klik in je menu balk op Render > BenchMark
Daarna moet het voor zich spreken.

Ik ben benieuwd!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2014, 16:29:08 pm »
Ik zal hem vanavond wel testen.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2014, 19:25:08 pm »
Thanks!

Voordat ik het vergeet.

Na het renderen moet je de console even openzetten.
Dit kun je doen via Window > Toggle system Console.

Daar moet je als het ged is je grafische kaart / processer moeten zien en je render tijd.

Succes!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2014, 20:14:19 pm »
Misschien doe ik iets verkeerd maar ik heb alles gedaan zoals je beschreven hebt maar ik krijg steeds de volgende melding als ik je addon in user preferences wil selecteren:

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.70\scripts\modules\addon_utils.py", line 299, in enable
    mod = __import__(module_name)
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.70\scripts\addons\blenchmark\__init__.py", line 14, in <module>
    from . import renderer
ImportError: cannot import name renderer


Getest in 2.69 en 2.70
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2014, 20:18:24 pm door JvL »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2014, 20:41:16 pm »
Nope, je doet niets verkeerd.
Kennelijk heb ik toch al eens iets geregistreerd waardoor het bij mij wel werkt.
Ga het fixen!
bedankt in ieder geval.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2014, 20:43:07 pm »
Laat maar weten als het opgelost is dan test ik hem weer.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2014, 21:54:09 pm »
nog een foutje ( die ik helelmaal nog niet snap, importen in __init__.py gaat mis????)


libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
Traceback (most recent call last):
  File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\modules\addon_utils.py", line 299, in enable
    mod = __import__(module_name)
  File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\__init__.py", line 14, in <module>
    from . import renderer
  File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\renderer.py", line 6, in <module>
    import bpy, bgl, cpuinfo
ImportError: No module named 'cpuinfo'

latest blender 2.71

Lijkt een bug in 2.71 aanwezig te zijn (staat ergens bij blender ... bugs)
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile

maar ik heb wat geknutseld en kreeg de BMW te zien met als resultaat

Total render time: 0:03:14.321233
GeForce GT 745M/PCIe/SSE2

EDIT: oh en ook dit nog:
men moet denk ik in de user preferences Autorun Python Scripts aanvinken (file tab) ??!
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2014, 22:39:22 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2014, 08:46:38 am »
Dr zaten nog wat beginners foutjes in, maar dat heb ik nu opgelost.
Op de achtergrond moet ik het script nog een beetje opschonen, maar het zou nu moeten werken.

Bijgaand de nieuwe addon: Link naar addon

Testen maar weer!

oh, en graag ook eens cpu kiezen. ben benieuwd hoe dat gaat!

MAD
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 08:53:03 am door Mark aka Dark »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2014, 09:08:28 am »
Mooi, ik ga er vanavond naar kijken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2014, 11:18:54 am »
Help !!!  Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet.
De addon werkt wel ik kan de auto renderen.

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\__init__.py", line 71, in execute
    bpy.ops.object.benchmark_operator()
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\modules\bpy\ops.py", line 188, in __call__
    ret = op_call(self.idname_py(), None, kw)
RuntimeError: Error: Traceback (most recent call last):
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\__init__.py", line 34, in execute
    bpy.utils.register_class(BenchMarkPanel)
ValueError: register_class(...): already registered as a subclass

location: C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\modules\bpy\ops.py:188



location: <unknown location>:-1


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2014, 11:38:30 am »
Volgens mij heb ik die zojuist zelf ook al gevonden en gefixed.

Nieuwe versie: BlenchMark Add-on

Super bedankt heren!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2014, 20:58:27 pm »
Ik heb hem getest en de addon werkt op Blender 2.71
Nu de website nog ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2014, 20:59:59 pm »
Ik wil hem testen maar ik moet nog even geduld hebben tot ik van mijn jongste dochter achter de pc mag..... ::)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2014, 22:19:19 pm »
Ik heb hem getest en de addon werkt op Blender 2.71
Nu de website nog ;)

Kun je posten wat er in je blender Console staat, net als PKHG gedaan heeft?
Citaat
Total render time: 0:03:14.321233
GeForce GT 745M/PCIe/SSE2

alvast dank!

P.S ik ben beniewd naar zowel gpu als cpu resultaten!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2014, 23:22:10 pm »
Ik heb hem geprobeerd maar hij doet niets en ik snap niet waarom.
De addon staat er gewoon op maar als ik hem start dan begint hij te renderen maar stopt meteen weer zonder foutmelding.
In de console kreeg ik wel een melding over een invalid window en als ik die wegklik sluit hij blender af.
Ik geef het even op voor vanavond.