Topic: een puzzel met python ...  (gelezen 6721 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 mei 2014, 17:49:44 pm »
Hi,
Wie geinteresseerd is om Blender m.b.v. Python te leren gebruiken, dan heb ik hier:
https://www.youtube.com/watch?v=aZRIRZIPtDo
een (wel Engelstalige) serie van 4 gesproken videos (gisteren) ontdekt.

En ik was verschrikkelijk blijven hangen met deel 2, hou je een textuur op de puzzel stukken
kunt projiceren!   EINDELIJK EINDELIJK alles voor elkaar!

Wie de blend-file wil hebben (2.7.0 Blender) kan mij een PB sturen
En ik zou kunnen helpen indien je een onderdeel (nog) niet snapt.

Ga nu aan slag met deel 3 ....

Groeten
     Peter
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2014, 08:55:04 am »
Zo, alle 4 de tutorials achter de rug en het werkt!

Maar nu heb ik met de nieuwe Blender een probleem:

De puzzelstukjes hebben allen via een UV-projectie een plaatje op hun (ene) oppervlak gekregen, maar hoe gaat men dat nu "renderen"
Met Blender Render als ook Cycles Render word het gewoon 'wit' in plaats van de gebruikte
plaatje.
Peter heeft dus te lang niet met Blender gewerkt en de overgang van oud naar 2.7.0 niet
goed mee gemaakt ;-(

Graag hulp ...

Peter

En een vraagje, kan men in dit Forum een *.zip toevoegen?

Oh het script is hier op te halen
https://github.com/RayMairlot/Slider-Puzle-Text-Tutorial/blob/master/Slider%20Puzzle%20tutorial%20code.py
Dus EEN lange regelvan de twee regels maken! hoeft niet een KLIK werkt! ;-)
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2014, 08:58:56 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2014, 11:22:50 am »
Peter,
Het is inderdaad een beetje omslachtig je moet de image op 2 plaatsen invoeren.
Zet boven in de balk Default op UV editing.
in het midden heb je nu de tabs pak hier de tab Shading/UVs en klik kies nu een optie.
Links onder in de balk bij Nieuw/open  klik open en kies je image.
Nu ga je weer terug naar Default boven in de balk en ga rechts naar textuur en kies image or movie en kies hier ook je image.
zet ook bij Mapping Coordinates op UV.
Nu heb je je image.
Succes.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 mei 2014, 15:31:40 pm »
hm, ik denk dat ik het nog niet heb gesnapt ...
Ik maak zo een plaatje ... om mijn probleem beter te kunnen toelichten ..

Tot zo (probeer net wink te installeren ...)

In elk geval bedankt voor een poging mij het te laten weten ...
de UV-mapping is eigenlijk al perfect uitgevoerd ...
na ja , tot straks
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 05 mei 2014, 07:57:33 am »
Puzzel doet het nu bijna ...
Het probleem was, dat ik in het begin het puzzelstuk meteen een UV-map moest geven ..
Dat werkt nu fijn in de 3D View ... renderen gaat ook
MAAR de render gehoorzaamd (nog) niet de UV-projector (applied, te zien in de 3D view)

Heb contact met de maker ... even zien wat hij terugschrijft, heb de blend file opgestuurd ;-).

Jullie horen wel wat de oorzaak was, als die gevonden is ....
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 05 mei 2014, 10:57:52 am »
is de richting van je normals goed? anders even in edit mode alle vertices selecteren en dan in je toolshelf recalculate en flip direction klikken.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 mei 2014, 18:24:56 pm »
Zo, inmiddels is alle 100% gelukt.
Het probleem was, dat men bij de texturen ook UV aanzetten moet ...

Kan men *.avi uploaden, en zo ja hoe groot (of gif's)?

Peter
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 06 mei 2014, 19:48:23 pm »
Peter,
Het is inderdaad een beetje omslachtig je moet de image op 2 plaatsen invoeren.
Zet boven in de balk Default op UV editing.
in het midden heb je nu de tabs pak hier de tab Shading/UVs en klik kies nu een optie.
Links onder in de balk bij Nieuw/open  klik open en kies je image.
Nu ga je weer terug naar Default boven in de balk en ga rechts naar textuur en kies image or movie en kies hier ook je image.
zet ook bij Mapping Coordinates op UV.
Nu heb je je image.
Succes.

Peter je hebt het stukje van mij dan niet goed gelezen ;)
ga rechts naar textuur en kies image or movie en kies hier ook je image.
zet ook bij Mapping Coordinates op UV.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2014, 17:41:38 pm »
Sorry Wil,
Maar ik heb al weer flink kennis erbij ... ok.

Doei
       Peter