Topic: Hoe werk de game engine  (gelezen 4764 keer)


Offline wpostma

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 maart 2014, 15:54:39 pm »
Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie hoe de game engine technische werkt.

Uit welke onderdelen bestaat de game engine en hoe werken deze samen.

Daarnaast ben ik op zoek naar een goede handleiding mbt. scripting in de BGE..

Wie kan mij helpen...

Groetjes Wout.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2014, 12:32:07 pm »
Ik heb daar geen verstand van maar misschien heb je wat aan de boeken die bij Blender te koop zijn.
Mocht je een boek kopen bij Blender.org dan steun je Blender en de ontwikkeling van Blender, dat komt ons alle ten goede ;)
http://blender3d.org/e-shop/default_books.php
Game Development with Blender.
Succes.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2014, 15:03:34 pm »
Ik heb al wel wat met de game engine gedaan.

Je hebt natuurlijk gewoon blender waarin je de scene maakt, de modellen enzo.
Daarnaast heb je dan bij games de physics tab nodig waarin je aangeeft hoe objecten in je scene zich gedragen.
Daarnaast heb je de game logic view nodig. Daarin geef je de rules op die gelden binnen je game. Meestal zijn dat if > then rules. je kunt hierin functionaliteit uitbreiden door scripting. Dit gaat in python programmeer taal.
Verder gebruik je die view ook om extra grafische dingen toe te passen (meestal scripts) zoals bloom, glow en dat soort dingen.

Tsja, verder kan ik je maar 1 tip geven. Ga iets maken. Zonder iets specifiek te willen is het moeilijk leren. Begin met iets simpels. En schiet spelletje, of een puzzel ofzo of gewoon een grappig physics test.

Vanuit de gameengine kun je ook heel veel functies aanroepen van blender zelf. Blender is te besturen via een API, en die kun je aanroepen vanuit de gameeingine.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline wpostma

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2014, 22:45:03 pm »
Hallo,

Bedankt voor tips mbt. het boek.

Ik ben al bezig met het maken van een lichtorgel in BGE.

Ik kan al in real-time object toevoegen, muziek veranderen en analyseren, objecten laten bewegen op muziek.

Alleen wil ik meer weten over kleuren, materialen en textures, vido, etc. En dit alles via scripting.....

Groetjes Wout

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2014, 14:50:02 pm »