Dank je PD, het is natuurlijk ook best een stoere chick aangezien ze het moet nemen tegen zo'n grote lelijkerd.

Het touw heb ik gisteren nog even gemaakt (1 deel in ieder geval) en dat is prima gelukt.
Het probleem net dit soort dingen is of je het object eerst in de juiste vorm modelleert en dan gaat unwrappen of andersom.
In mijn geval had ik niet veel keus dus dat werd de eerste optie. Na het unwrappen heb je dan lelijke UV's (ongelijkmatig) die de texture behoorlijk kunnen vervormen.
Dit heb ik dus eerst moeten opknappen en dat is redelijk bewerkelijk. Ik zal vanavond even wat afbeeldingen posten van de verschillende stappen. Je kunt een snoer natuurlijk ook als een lange dunne cylinder kunnen modelleren, voorzien van een texture en daarna vervormen maar dan is de kans groot dat je texture gaat stretchen en dan moet je ook de UV's later aanpassen.
In het geval van jouw snoer zul je opzoek moeten naar een seamless texture zodat er nergens een naad zichtbaar wordt of je kunt deze zelf maken.
En indien nodig een bumpmap toevoegen en die kun je ook zelf maken met bv. een open source programma als Xnormal.