Ik ben ook eens met weight paint bezig geweest en bij mij was het een doffe ellende
dus ik snap dat je wat anders probeert.
Maar met die bones ziet het er ook niet simpel uit
dus wens ik je heel veel geduld en heel veel succes.
Nou dat geduld wordt wel op de proef gesteld op het moment en het succes blijft ook nog even uit geloof ik.
Ik heb nu verschillende rig stups geprobeerd maar dat heeft ook nog niets opgeleverd waar ik tevreden mee kan zijn. Alles wat ik op internet kan vinden schets hetzelfde beeld:
Als je dus een lange, wijde rok wilt painten/riggen zul je inderdaad veel geduld en doorzettingsvermogen moeten hebben. Het is een van de lastigste dingen om onder de knie te krijgen.
Het voordeel is dat als het je eenmaal is gelukt dat je voor een volgende rok je de weights kunt kopieren van de eerste.
Ik heb nog gekeken voor tutorials of .blend downloads maar die heb ik niet kunnen vinden behalve mensen die middels een filmpje showen wat ze hebben gemaakt. Op zich wel logisch want het is zo lastig en tijdrovend dat ik wel snap dat ze dat niet gratis uit handen geven.
Ik zal dus nog even door de zure appel heen moeten bijten! Ik hou jullie op de hoogte en prettig weekend.