Even een kleine update voor de mensen die het verloop van de test met een clothsim van een linked character interessant vinden (de werkwijze geldt trouwens voor alle physics en particles in een linked file).
Ik heb net 2 testfiles gemaakt, een testcharacter met clothsim en een bestand met daarin het testcharacter gelinked, en het geheel werkt prima inclusief collisions.
Zoals eerder gezegd is het zo dat als je alles goed doet dat in de file met daarin de gelinkte clothsim de bakefunctie weer beschikbaar is maar de werkwijze wordt niet vanzelf duidelijk omdat het een soort verborgen functionaliteit is in Blender.
Het enige nadeel is dat je de andere instellingen van de clothsim niet kunt aanpassen terwijl je dit natuurlijk wel wilt kunnen doen omdat de instellingen per scene kunnen verschillen in een animatie.
De enige manier hoe je deze instellingen weer beschikbaar kunt krijgen is met behulp van een .py script. Nu is het probleem dat ik daar zelf totaal niet handig mee ben maar gelukkig heeft Mark (MAD) aangeboden om te kijken of hij hier iets mee kan (waarvoor nogmaals dank).
Wat ik nu aan het doen ben is er voor Mark een begrijpbaar verhaal van maken in een Word bestand (inclusief plaatjes) die ik vervolgens met de nodige bestanden naar hem zal verzenden. Hopelijk kan hij een script in elkaar knutselen waarmee alle instellingen of in ieder geval een aantal weer beschikbaar worden.
De hele workflow zal ik sowieso bschikbaar maken voor de mensen die hier interesse in hebben inclusief de testfiles (ongeacht of het scriptgedeelte lukt of niet).
Mocht je interesse hebben stuur me dan even een mail via het forum.
