Die vraag had ik wel verwacht.

Maak een lijn van vertices zoals onderstaande afbeelding:

Daarna komen de modifiers:
-
Sub surf, deze kan je redelijk hoog instellen (in mijn test staat hij op 6).
-
Displacement. Geef deze een cloudtexture met de instelling color. Direction: RGB to XYZ. Texture Coordinate op object. Bij object kies je een empty die je aan de scene hebt toegevoegd. Verder heb ik bij vertex group een een group gekozen waar alle vertices inzitten behalve de eerste en de laatste zodat begin en eind niet meebewegen. Als je nu de empty selecteerd en beweegt beweeg je dus eigenlijk de texture die de displacement regelt en hierdoor gaat het object "kronkelen".
-
Skin, om het object een dikte te geven. in Edit mode kun je met ctrl+a de dikte aanpassen van geselecteerde vertices. De eerste en laatste heb ik daarna nog een keer dunner gemaakt dan de rest.
Daarna geef je het object een materiaal met de kleur die je wilt. Geef het materiaal een emission.
Vervolgens is het een kwestie van de empty animeren en een beetje spelen met de extrapolation mode (linear + F-curve modifiers stepped en noise).
Als laatste een beetje compositing van de renderlayers om het object een gloed te geven (Fast Gausion).
Het springen van de electriciteit heb ik overigens gedaan met behulp van geanimeerde shapekeys.
Ik hoop dat je het een beetje kunt volgen zo.
