Topic: Spike invasion.  (gelezen 9211 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 16 december 2013, 09:24:00 am »
Spike invasion in space.
Ik ben nog bezig om er een kleine animatie van te maken met Particles.
Maar dat gaat nog even duren, ik wil de particles in een loop maken en dat lukt nog niet goed.

« Laatst bewerkt op: 16 december 2013, 10:09:31 am door ijp »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2013, 09:51:47 am »
Zo,

Mooi materialen gebruikt zeg. Wel een drukke scene.
En als je goed kijkt, gaat alles dwars door elkaar!  :lol:

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2013, 10:18:38 am »
Dat is een goeie dat hat ik nog niet gezien ik ga kijken of ik dat kan oplossen ;)
Maar Mark heb je misschien een oplossing om van een Particles animatie in een animatie looping te maken zodat die spikes blijven komen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2013, 12:17:46 pm »
mooi.....en stekelig ....

doet me denken aan een sf film van vroeger ....titel is me duister ...of ik zal het in een of andere startrek aflevering gezien hebben
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2013, 13:07:15 pm »
Inderdaad mooie materialen ijp!

Helaas kun je een particle system niet zomaar loopen want je kunt hem niet keyframen. De makkelijkste optie is gewoon het aantal frames en particles verhogen zodat deze overeen komt met de duur van de animatie.
Een andere optie is om eens te spelen met de physics van je particle system en deze op keyed te zetten (let op: je hebt hier wel twee particle systems voor nodig).
Je kunt dan de optie loops gebruiken om particles rond te laten gaan tussen 2 emitters of keys toevoegen om te bepalen in welke richting ze moeten bewegen. Dat is niet helemaal wat jij zoekt denk ik dus dan komt de eerste optie die ik noemde het meest in de buurt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #5 Gepost op: 16 december 2013, 13:41:19 pm »
Citaat van: "JvL"
Helaas kun je een particle system niet zomaar loopen want je kunt hem niet keyframen. De makkelijkste optie is gewoon het aantal frames en particles verhogen zodat deze overeen komt met de duur van de animatie.

Ik dacht wat JvL zegt.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2013, 10:45:53 am »
Hier is de kleine animatie the Spike´s are Coming.
De animatie is niet in HD kwaliteit dat duurt voor mij te lang :oops: , ik heb namelijk bij het renderen van lange animaties regelmatig een vastloper en ook als ik png render.
Nu kun je bij png´s weer beginnen waar je de vastloper hebt gehad maar dat werkt niet als de vastloper met een particle systeem bezig is.
Ik heb gelukkig de video editor gevonden in Blender en ik heb er toch wat van kunnen maken.

http://www.youtube.com/watch?v=-glm6EHTyaE
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 21 december 2013, 12:53:49 pm »
hoi ijp goed gedaan


moest het nodig zijn dan wil ik deze wel renderen voor u ..
we kunnen via dropbox werken
mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 21 december 2013, 13:59:09 pm »
Rudi, bedankt voor het aanbod maar ik vindt het goed zat,  ik kan nu al geen spike meer zien. :D
Maar ik hou je aanbod in gedachten voor als ik weer iets ga uittesten. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 21 december 2013, 17:44:38 pm »
Hoi ijp, ziet er goed uit. Wat betreft die particle systems, werkt het ook niet als je de bake functie gebruikt want dan zou ook na een crash weer verder moeten gaan waar hij gebleven was zonder dat de particles een ander pad volgen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2013, 12:26:41 pm »
Dat heb ik inderdaad gebruikt er komt dan een map Blendcache in je directory te staan.
Maar misschien heb ik dan toch nog iets verkeerd gedaan.
Ik zal hierover eens een tutorial gaan bekijken want dat was wel frustrerend. :(
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 23 december 2013, 12:09:15 pm »
Net als het filmpje Prettige Kerstdagen en een gezond 2014,  heeft ook het filmpje The spikes are coming een update gehad.
Luister en huiver.

http://www.youtube.com/watch?v=GGFv7dJF6XE
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 23 december 2013, 13:04:24 pm »
wreed aan't bibberen hier .....


goed gedaan ....

mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #13 Gepost op: 23 december 2013, 14:07:02 pm »
Volgens mij ben je blij met de ontdekking van de videosequencer.  ;)

Goed gedaan hoor!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wpostma

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 23 december 2013, 19:07:28 pm »
Vanaf nu kijk ik met een heel andere blik naar de sterrenhemel.

Heel goed, met name toevoeging van het geluid geeft kippenvel.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »