Hallo,
mag ik mij even voorstellen? Mijn naam is Jean Nijhuis.
In zie mij als een mechanisch concept engineer.
Al geruime tijd gebruik ik Blender om mijn bedachte concepten visueel te presenteren.
Eerst deed ik dat in de vorm van animatie's en het laatste jaar zet ik mijn ontwerpen steeds meer om in real product en mechanische simulatie's.
Ben benieuwd of er meer gebruikers gebruik maken van deze mogelijkheden binnen Blender.
Het zal mooi zijn als we in deze community de ervaringen t.a.v. deze mogelijkheden binnen Blender kunnen delen.
Hoi Jean...,
Wij hebben met elkaar gemeen. Ik ben dus ook geïnteresseerd in de mechanica enginering.
Ik krijg ook niet voor niets programmeer les van mijn vrijwilliger Bart Fernhout.
Ik ben op het moment bezig met het uitwerken van een flowchard voor een data base.
Daarnaast ben ik het spelletje bouncing ball aan het programeren. En krijg daarna de
opdracht om het spelletje Boter Kaas en Eieren te programeren.
Maar ik ben van plan om inderdaad... voor mijn hobby te willen programmeren in de
richting van 3d-geprinte apparaten die virtuele werelden kunnen aansturen en dingen
kunnen nabootsen.
Ik ben op het moment bezig in programmeer niveau1, maar vanaf niveau4 ga ik ook
met mechanische onderdelen (3d-printing, chips, sensoren, etc) aan de slag en die
aansturen met C (Arduino IDE).
Nu ben ik Pure Basic aan het leren.
Ik gebruik daarnaast ook blender, omdat ik juist voor mechanica ook geïnteresseerd ben
in de 3d wereld. Ik wil blender later ook gebruiken om 3d werelden in te kunnen maken
en mogelijk python te leren om zelfs te kunnen programmeren in blender voor modelling
en materials. En die dan gebruiken in Pure Basic of zo.
Leuk dat wij zo'n beetje de zelfde interesses hebben en succes met blenderen....,
Aangenaam Jamie.