Na wat spelen met de standaard kubus heb ik het volgende ontdekt.
Kennelijk hangt de bevelhoek af van de initiële grootte van de vorm (in dit geval de kubus).
Wat heb ik gedaan (van links naar rechts):
- De standaard kubus gemaakt met de standaard afmetingen (2x2x2).
- De standaard kubus met aangepaste afmeting (2x4x2).
- De standaard kubus met aangepaste afmeting (2x4x2) in edit modus met ctrl-r een cut-loop gemaakt.
- De standaard kubus in edit modus geëxtrudeerd over 2 eenheden.
- De standaard kubus in edit modus geëxtrudeerd over 4 eenheden.
Van allen één zijde gebeveld. Zie het resultaat.
De vraag blijft nu of het überhaupt mogelijk is om (evt. achteraf) bij het maken van een bevel de hoek daarvan te veranderen, zònder dat je daarbij van tevoren moet nadenken over de verhoudingen van je initiële vormen en zònder daarvoor te gaan liggen schuiven met randen?
In CAD-programma's schijnt dat wel te kunnen, maar misschien vraag/verwacht ik nu teveel van Blender.