De normals zie je op de foto de donkere gedeeltes staan verkeerd om ,alles moet een witte kleur hebben onder de tab links shading/UV's recalculate, Als je de wanden vloer en plafond van elkaar los maakt kun je de polygons reduceren en maakt het je makkelijk met materialen geven in plaats van alles in edit mode, Het nadeel in edit mode is dat je een hele waslijst van materialen krijgt en daar door kun je het overzicht snel verliezen.
Ook met materialen kunnen er wat probleempjes ontstaan als er 2 loopcuts te dichtbij elkaar staan om dit te voorkomen moet je separaten.
OK... separaten... ja dat is een goed idee van jouw. Om mijn werk overzichtelijk te houden
lijkt het mij inderdaad handig om elk deel (vloeren, wanden, plafonden, gangen, deurranden,
liftwanden, etc) appart van elkaar los te maken (door in "edit mode" op "P" te drukken en
te sepperaten) en elk deel eerst een apparte material te geven en na afloop van
het renderen en texturen alles weer joinen door in "object mode" op "Ctrl + J" te drukken.
Als het goed is krijg ik dan weer een geheel met gelijk alle materials in een groot model.
Maar eerst wil ik na afloop van het modelleren ook met object constraints en nieuwe
objecten ook deuren zelf erbij gaan toepassen door die te modelleren en te constrainten,
waardoor het een complete scene word. Ik ben dus ook van plan om er nog een paar
ventilatoren bij te gaan doen met empty's en empty constraints zodat ze echt kunnen
roteren... daarnaast wil ik ook nog een lift naar boven inbouwen.
Maar de normallen calculeren ?... volgens mij zijn die al goed, juist als je kijkt in het veld
van de buitenkant van mijn gebouw, zijn ze juist omgekeerd, niet als je binnen het gebouw
kijkt. Ik kan nu echter niet laten zien wat ik bedoel, want ik ben nu op "de Glazenpui" op
mijn dagbesteding van arduin. Daar heb ik wel een oudere computer waarop ik nu typ,
maar daar kan geen blender op... ik heb deze project ook nog niet op mijn externe schijf
gezet, dat wil ik pas doen als ik wat verder ben om het veilig te bewaren... maar de
computer waar ik nu op zit heeft geloof ik ook geen usb-imputs.
EDIT:Trouwens... over sepperaten gesproken. Als ik dat ga doen wil ik wel delen die de zelfde
materials horen te hebben de zelfde sepperate te geven. Dat zal dus ook meer materials
besparen
.