Topic: Texture importeren  (gelezen 4454 keer)


Offline ChristinevanDijk

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 maart 2013, 10:36:26 am »
Hallo!


Ik ben met mijn klas al een tijdje bezig om met Blender een 3d animatie filmpje te maken.
Daarvoor heb ik nu een model gevonden en geimporteerd, maar hij laat texture niet zien.
De texture van de gebouwen etc. bevinden zich wel in een mapje die ik samen met het model heb gedownload, alleen
Blender laat deze niet zien (bij het renderen).

Heeft iemand enig idee hoe ik de texture kan importen of een andere manier waardoor ik de texture wel kan zien?

Groetjes Christine
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2013, 14:50:00 pm »
Hoi Christine,

Met Append kun je een texture importeren uit een andere blender project.

Wat voor texture file is het? en wat voor model formaat is het?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2013, 19:39:12 pm »
In deze tutorial wordt het goed uitgelegd
http://www.youtube.com/watch?v=1nCJfC2p ... re=related

Zoals ik het begrijp dan zijn de bestanden niet in de .blend file toegevoegd.
Dit kan je zien als je je blend file opent en selecteer een opject ga nu naar textuur als er textuur is toegepast dan zie je in het bakje een witte file zitten (zie pijl in het voorbeeld dit bakje is leeg).
Zit er geen witte file in dan moet je alle textures opnieuw aan je opjecten toewijzen.
Zie voorbeeld dit ziet er hetzelfde uit als bij textuur
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »