Topic: [Cycles] Straat  (gelezen 5341 keer)


superjamie

« Gepost op: 05 oktober 2016, 19:03:54 pm »
Hoi mensen...

Ik heb om te oefenen deze straat gemodelleerd, een texture er op getekend (met
de ingebouwde texture painter in blender) en vervolgens gerenderd in cycles.

Dit is hem:




Hoe goed kan ik het volgens jullie en wat vinden jullie hier van ?...

Groetjes Jamie.



Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 oktober 2016, 19:38:13 pm »
Top

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2016, 20:05:59 pm »
T'is weer SUPER Jamie. :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2016, 21:05:54 pm »
Mooi hoor!

superjamie

« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2016, 11:40:27 am »
T'is weer SUPER Jamie. :)

Tja... ik wil alleen ook nog gaan oefenen om het nog realistischer te kunnen maken...
Ik zit er ook aan te denken om unity3d te gaan leren voor grote projecten en blender
dan te kunnen gebruiken voor modellen, UV-Mappen en ook cycles renders voor in
mijn unity3d projecten... ik ben binnenkort jarig (op 26-10-2016).

Ik zit er dan aan te denken om van mijn geld een "engelse unity3d boek" te willen
bestellen, waarmee ik hoop, dat het lukt met het leren programeren in C#, met de
unity3d engine... ik heb nu unity 5.4.1 personal.

Ik heb ook al enig idee hoe ik mijn game models voor unity3d wil leren maken.
Dit wil ik leren door eerst de game objecten en scenes te modelleren als complexe
modellen en 3d-omgevingen. Daarna de texturen te maken met de hand, vervolgens
bewerken in het programma GIMP (door in verschillende lagen te werken). Dan elke
textuur bewerken in het programma AwesomeBump. En dan vervolgens al deze
textures te gebruiken als "Brushes voor blender's ingeboude texture painter" en
vervolgens de textures "een voor een" op de "met blender gemodelleerde
game objecten / scene(s)" tekenen als een UV-Map, door in elk geval deze mappen
te genereren en "een voor een" te UV-mappen voor unity3d shaders...

01- Diffuse
02- Alpha
03- Normal
04- Bump
05- Parallax
06- Speculair
07- Metal
08- Glass
09- Refraction
10- Subsurface
11- Hair
12- Velvet
13- ...
14- Grunge
15- Emission
16- AO

Ongeveer op deze manier, mocht dat kunnen in unity3d... als ik dit wil bereiken, zal ik
inderdaat nog een stuk meer moeten oefenen in blender en unity3d... voor plaatjes en
logo's die ik voor modellen wil maken zal ik dus ook nog verder moeten oefenen met
het (foto-realistisch) renderen in blender's cycles engine... helaas duurt het maken van
animaties veel te lang kwa renderen... dus dat zal ik niet snel toepassen... Ook voor mijn
unity3d projecten niet... geloof ik...

Maar bedankt voor jullie reacties...

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2016, 11:58:52 am door superjamie »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2016, 17:39:32 pm »
Er staan goede tutorials van C# genoeg op internet , gewoon even googlen...
Ook van unity3d kun je veel tutorials en lesmateriaal vinden. Een hoop modellen en game-objecten zijn te downloaden.
Word lid van de community van Unity , dat kost je niets !
Succes Jamie :)