Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Coding
-->
Hulp
Tweezijdige UVMap
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Topic: Tweezijdige UVMap (gelezen 7206 keer)
Tweezijdige UVMap
IJp
Berichten: 4,387
«
Gepost op:
17 september 2016, 21:53:03 pm »
Tweezijdige UVMap is gelukt maar hoe krijg ik er een Emission shader er tussen om het blad lichter te maken.
Ik ben er mee bezig geweest maar bij het plaatsen van een Emission shader is mijn brandnetelblad niet meer transparent.
Wie heeft hiervoor een oplossing.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Tweezijdige UVMap
Zaph
Member
Berichten: 540
«
Reactie #1 Gepost op:
17 september 2016, 22:42:06 pm »
Misschien SSS in plaats van emission eens proberen? Ziet er ook realistischer uit!
Gelogd
Re: Tweezijdige UVMap
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #2 Gepost op:
17 september 2016, 23:12:23 pm »
Ik heb de SSS geprobeerd maar waar ik hem ook tussen zet is het Brandnetelblad niet meer transparent.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Tweezijdige UVMap
Zaph
Member
Berichten: 540
«
Reactie #3 Gepost op:
17 september 2016, 23:44:31 pm »
Ook niet als je de color die uit de multiply komt als factor gebruikt? Ik zit maar wat uit mijn hoofd te theoretiseren, hoor, maar daar waar de texture transparant is wil je geen SSS, dus...
Gelogd
Re: Tweezijdige UVMap
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #4 Gepost op:
18 september 2016, 00:19:17 am »
Nee dat werkt ook niet.
Je ziet op het voorbeeld de bladeren, die Bladeren staan op een plane dus het blad moet zichtbaar blijven en de rest transparant.
Ik wil met een Emission shader de helderheid van het blad kunnen aanpassen zonder dat het transparante gedeelte wordt aangetast.
Ik krijg het niet voor elkaar
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Tweezijdige UVMap
Zaph
Member
Berichten: 540
«
Reactie #5 Gepost op:
18 september 2016, 02:02:20 am »
Probeer deze variant eens - ik heb nu even een Diffuse en een Emission samengevoegd, maar in principe bepaalt alles dat in de onderste node van de meest rechter Mix Shader gestoken wordt hoe het oppervlak eruit ziet.
Gelogd
Re: Tweezijdige UVMap
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #6 Gepost op:
18 september 2016, 11:50:48 am »
Nee dat is het ook niet en daarbij moet door de node setup ook nog het boven en onderkant blad boven en onder worden weergegeven.
In mijn node setup heb ik dus twee verschilende zijdes alleen door de Emission verdwijnt de transparency.
Met die Emission wil ik het blad lichter maken.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Tweezijdige UVMap
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #7 Gepost op:
18 september 2016, 12:30:45 pm »
Zaph heel erg bedankt voor het meedenken.
Ik weet niet hoe maar het is gelukt door nog wat te klooien in de nodes heb ik nu de juiste node setup.
En dit is de node setup.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Tweezijdige UVMap
Zaph
Member
Berichten: 540
«
Reactie #8 Gepost op:
19 september 2016, 03:23:53 am »
Citaat van: ijp op 18 september 2016, 12:30:45 pm
Ik weet niet hoe...
Ik wel - je stopt nu niks meer in de Transparant node
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »