Wat ik zover heb gedaan:
- Alhoewel ik student versie van Maya 2014 heb heb ik toch besloten om niet verder te gaan met Maya, maar met Modo want Modo kan ik in de toekomst nog betalen voor een volledige versie. Ik heb nu Modo Indie.
- Voor Blender vind ik Blenderguru een goede omdat hij met nodes werkt, maar zijn tuts zijn meestal niet voor game.
---
Modo geleerd via de youtube tutorial van Peter Stammbach, Lynda en digital-tutors. Dit is mijn allereerste object gemaakt in Modo:
Van de tutorial van Peter Stammbach
Ik heb de afbeelding per expres zo klein geupload. Zo blij dat ik naast Blender toch Modo heb gekozen ipv Maya want zowel Modo en Blender zijn er vriendelijke mensen die mij helpen. Maya? Jawel, maar ik ben van mening dat ze kinda 'suspicious' zijn hehehe!
---
Mijn conclusie over Modo vs Blender:
1. Blender is hotkeys heavy! Maar als je goed onthoudt kun je snel werken.
2. Mark seams! Modo heeft het niet! Of je moet projection tool > Atlas kiezen, of je moet de edges selecteren en oppassen dat je niet extra selecteert of per ongeluk deselecteert.
3. Baking en rendering? Met Blender heb ik, na sinds 2012 serieus te hebben geleerd (ik begon met Blender in 2008 versie 247 als ik me niet vergis, maar had het niet serieus genomen/geleerd. Het ging mis met de schoenen die ik probeerde te maken enden? Ik sloot het programma af) kan ik nog niet zo'n realistische texture maken. Met Modo? Zoals wat ik geupload heb...magic! Alhoewel ik nog wat moet editen, is het resultaat, naar mijn mening toch dichterbij realistisch. En dat was mijn eerste object.
Ik werk nu wisselend Blender en Modo. Ik vind beide erg leuk en zoek trainingen om beter verlichting te kunnen geven, en texturing.
Er zijn toch wat mensen die vanuit commerciele softwares overgestapt zijn naar Blender!