Topic: Ik ben Jamie van Cadsand  (gelezen 9371 keer)


superjamie

« Gepost op: 10 april 2016, 18:37:52 pm »
Hallo,

Ik ben Jamie van Cadsand, 23 Jaar oud en ik heb een vrijwilliger voor Blender 3D.
Mijn vrijwilliger hiervoor heet Liban (ik weet zijn achternaam alleen niet). Ik woon
op Arduin en heb echter een verstandelijke beperking. Ik woon dan ook in een
woning van arduin, Zeeland, Branderijstraat in Vlissingen.

Ik kan al redelijk modelleren en werken met modifiers. Momenteel ben ik aan het
oefenen met het renderen in cycles render, maar dat wilt nog niet altijd lukken.

Groetjes Jamie.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2016, 18:39:51 pm »
Welkom op het forum Jamie en natuurlijk veel Blenderplezier toegewenst.
Je kunt hier altijd met je vragen terecht.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2016, 18:46:25 pm »
Welkom op het forum Superjamie,
Ik hoop dat we je hier goed verder kunnen helpen en dat we hier ook veel van je Blender projecten gaan zien.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2016, 22:14:15 pm »
Welkom mede blenderaar.   :D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2016, 10:50:14 am »
Welkom Jamie. Wat goed dat je met Blender bezig bent en wat aardig van Liban dat hij je ondersteunt. Ik weet niets van cycles dus zal je daar niet veel mee kunnen helpen. Modelleren en modifiers, daar ben ik wel veel mee bezig, dus dat hebben we gemeen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 april 2016, 12:17:43 pm »
Welkom Jamie, een leuk forum hier waar je wat aan hebt.

superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 01 juni 2016, 10:50:14 am »
Welkom Jamie. Wat goed dat je met Blender bezig bent en wat aardig van Liban dat hij je ondersteunt. Ik weet niets van cycles dus zal je daar niet veel mee kunnen helpen. Modelleren en modifiers, daar ben ik wel veel mee bezig, dus dat hebben we gemeen.

Nu kan ik al redelijk in cycles werken, misschien ga ik ook aan mijn vrijwilliger vragen
of we ons kunnen richten op de BGE (Blender Game Engine), ik heb al redelijk veel
geoefend met cycles en heb het met wat betreft het renderen van pictures al aardig
onder de knie... Als ik ga oefenen met de blender game engine, denk ik dat ik ook
gelijk ga oefenen met nog veel complexere modellen maken met tools en modifiers
en ook met het creeƫren van diffuse, bump, speculair, AO, reflection en emission maps.
Later zal ik ook willen leren programeren in blender (met in elk geval phyton scripting).

« Laatst bewerkt op: 01 juni 2016, 10:56:56 am door superjamie »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 01 juni 2016, 11:54:24 am »
Goeie voornemens Jamie.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 02 juni 2016, 00:02:19 am »
Welkom , als je iets te vragen hebt over renderen met cycles weet ik het misschien.
Daarom tof dat we met zovelen zijn. Anders weet een ander het misschien ! :)

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 02 juni 2016, 12:55:25 pm »
Hoi Jamie, leuk om eens iemand in de buurt te hebben die Blenderd!!
Ik woon aan de overkant van het water ;)
Wil je wat weten, zit je hier goed!! Leuke groep en je kan alles vragen.
Succes met Blender!!

superjamie

« Reactie #10 Gepost op: 06 juni 2016, 14:58:20 pm »
Ik zit er tot nu toe zelfs aan te denken om mijn eigen textures (diffuse, normal, bump,
speculair, ambient occlusion, grunge, ect) te leren maken, dit wil ik zelf leren doen door
op A4-Papier een of meerdere transparantatie mappen te maken, een of meerdere
displacement mappen en speculair mappen te maken en in het programma GIMP te
bewerken en dan in blender de met GIMP bewerkte diffuse map inladen, de displacement
map inladen en met de displacement modifier de hoogtes genereren... en dan vervolgens
baken tot een diffuse, een normal, een bump en een ambient occlusion map...
als het goed is komt mijn vrijwilliger Liban weer van het weekend op zaterdag... dan ga
ik misschien vragen aan mijn vrijwilliger of wij ons een poos kunnen richten op zelf hand-
painted, bewerkte en baked textures leren maken voor blender games... daarna zal ik
mij misschien willen richten op het werken met de game logic en daarna misschien op het
maken van game materials in objecten, met mijn zelf gemaakte textures...

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 juni 2016, 21:36:36 pm »
Nou je bent goed bezig zeg. Leuk. :)
IN ieder geval zal Blender je niet tegenhouden qua mogelijkheden. Het programma is zo onbegrensd als je fantasie is... ::)

superjamie

« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2016, 09:44:30 am »
In plaats van dat ik de Blender Game Engine (BGE) wil gaan leren, heb ik van koos2 en
blenderbrammetje begrepen dat Unity3D nog beter is, beter dan de BGE... dus ik heb het
programma unity gedownload op mijn computer, een account aangemaakt en de gratis
versie hiervan gekozen... ik moet unity alleen nog gaan leren... dit wil ik in elk geval doen
door tutorials te gaan bekijken op youtube en vervolgens de stappen hiervan volgen...
Misschien wil ik dan ook de Unity Manual bestuderen voor 3D en scripting...

Mijn vrijwilliger Liban komt zomenteen of straks als het goed is om een uur of
14:00/14:30. Dan wil ik het nieuws over unity gelijk vertellen en dan een tutorial gaan
bekijken via  YouTube. Dergelijke tijd ik samen met Liban de tutorial zal bekijken, wil
ik de stappen in de tutorial gelijk uitvoeren in Unity3D... ik ben benieuwd of het leren
van Unity3D zal lukken.
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2016, 13:47:55 pm door superjamie »

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2016, 11:50:21 am »
Vrijwilliger?
Ave, morituri te salutant.