Vandaag gemodelleerd en nu aan het voorbereiden om een animatie te maken met shape keys.
In plaats van een partikel systeem met haar dynamics, dus handmatig de beweging van een twijg in de wind maken.
Als deze af is moet een tak die wat steviger is als een twijg ook geanimeerd worden met dezelfde handeling ook shapekey geanimeerd.
Een twijg met 6 bladeren en een spruit aan de top alles een benaming gegeven in vertexgroups, elk blad een aparte group de twijg en de spruit.
Toen in shapekey alle groepen nog een keer gemaakt, het voordeel van dit is dat je particels niets meer meer haar physics te maken heeft op deze manier en je kunt het natuurlijker animeren. Tot zover de groepen gemaakt. Het partikel systeem kan de animatie afspelen , nu animeren door met proponial editing te werken is animatie een makkie heb ik gemerkt . een shape key is nu in te stellen voor elk onderdeel van de plant in object modus kun je na het instellen van de beweging alles animeren met de animatie player aan. Leuk speelgoed mijn piece van vandaag om te onderzoeken.
Ik probeer deze methode met het particlesystem en het instellen er van is een trage bedoelen in realtime en dit is denk ik lekkerder om mee te werken , ik ga het testen