Topic: make a piece a day  (gelezen 657407 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #630 Gepost op: 27 oktober 2016, 23:50:01 pm »
Nog wat tetryons , maar nu complete quarks. Drie Tetryons vormen samen een Quark.
Dit zijn de Up-Quark en de Top-Quark. Er komen nog een Charme-Quark , een Strange Quark , een Down-Quark en een Bottom-Quark....
Dan kan ik een Proton , Neutron en een Electron bouwen.

Zeer interessant die Tetryonics.

https://www.youtube.com/watch?v=FdmatruLlAA

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #631 Gepost op: 28 oktober 2016, 00:16:24 am »
Ondertussen staat mijn workstation (2x Xeon 5670 ) te stampen op mijn rennende x-ray man , Proefrender op 1920 bij 1080...
Hoewel ik tot enkele minuten geleden ook hier op mijn GTX660 zat te renderen , GPU Cycles ,
Doet mijn workstation er twee keer zo kort over. 3 minuten en 9 seconden of 1 minuut en 28 seconden , dat scheelt !
Toch weer in mijn nopjes....  ::)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #632 Gepost op: 28 oktober 2016, 00:25:42 am »
https://www.youtube.com/watch?v=hqasCyemN5o&feature=youtu.be

Deze keer in een uurtje gelukt.
Heb hem alpha gerendert inclusief de glow van de Gl;are node.
Toen iets kleiner gescaled in de monitor van de X-ray geplakt. Als Image sequence , PNG natuurlijk RGBA , vanwege de alpha.
Werkt als een trein. Word erg mooi , het eerste werkje waar ik echt een beetje trots op ben....

Duurt nog een dag of wat renderen...
Maar dat is geen One Piece a Day  :o

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #633 Gepost op: 28 oktober 2016, 10:25:05 am »
Geloof dat ik dit bijna net zo anticipeer als Miko... ::)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #634 Gepost op: 28 oktober 2016, 10:25:54 am »
Ff een dingetje van de dag gemaakt, blijft inspireren... ;D




Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #635 Gepost op: 28 oktober 2016, 10:35:53 am »
Mooi ding!  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #636 Gepost op: 28 oktober 2016, 14:15:55 pm »
Mooi gemaakt heren ziet er weer prachtig uit.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #637 Gepost op: 28 oktober 2016, 14:25:02 pm »
De fantasie laat ik aan jullie over, zelf heb ik er al een gedachte over.



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #638 Gepost op: 29 oktober 2016, 23:17:53 pm »
Is dat Blenderwerk ?
Ziet eruit als kunst , maar dan wat abstract...
Ik houd  niet zo "abstract" , maar dit is mooi.

Want meestal is abstract gekluns bedoelt om te verhullen dat iemand niet kan tekenen.... :)
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2016, 23:26:10 pm door blenderbrammetje »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #639 Gepost op: 29 oktober 2016, 23:26:45 pm »
Een Brute render van Rozz....
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2016, 16:36:09 pm door blenderbrammetje »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #640 Gepost op: 30 oktober 2016, 11:16:52 am »
Ja Blenderbrammetje dit is blender werk en gemaakt een eerder gepost item.
Door veel te rommelen in de node editor en color coretion in Blender.
Dit is zeker gekluns in de node editor en zo nu en dan komt er wel eens wat moois uit.  ;D
Maar tekenen kan ik volgens mij wel hier een tekening die ik heb gemaakt van mijn vader. ;)



Dat is inspirerend Blenderbrammetje. ;)

JvL er zijn geen getallen in verstop hier is het van gemaakt.


Dan ook nog een met een andere kleur.



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #641 Gepost op: 30 oktober 2016, 16:33:11 pm »
Mooie tekening ja.
Ik heb me zelf nog niet verdiept in dit soort mogelijkheden van de compositor.
Maar daar word het wel tijd voor :) Ook i.v.m. special effects ....

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #642 Gepost op: 30 oktober 2016, 18:16:34 pm »
Ijp het ziet er weer fantastisch uit. Het prikkelt inderdaad om ook eens zo te gaan "klooien".

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #643 Gepost op: 30 oktober 2016, 18:35:37 pm »
Sfeersferen... ;D




Geen particles ofzo , gewoon een volumetric texture... :)


« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2016, 18:37:29 pm door blenderbrammetje »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #644 Gepost op: 30 oktober 2016, 18:48:48 pm »
Super!! Bram.
Met deze scene moet je eens in de node editor de node Lens Distortion er tussen plaatsen en distort in de min instellen.
Ook de andere instelling van de node uitproberen dat gaat er kleurig uitzien.

Koos,
Probeer het eens het is echt leuk dat klooien en het is vrij simpel, de sampels hoef je maar op 5 te zetten dus het renderen duurt niet zo lang. ;)