Topic: Blender 3.2.1 Bake functie  (gelezen 4564 keer)


Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 juli 2022, 12:27:15 pm »
Beste DBC leden,

Ik ben een tutorial van Ducky 3D aan het volgen. Ik heb de ringen gemaakt en er een extra  sphere aan toegevoegd.
Alles tot zover naar mijn tevredenheid. Nu moet ik de Bake functie uitvoeren. Maar deze is onder versie 3.2.1
blijkbaar anders dan die van de tutorial.



Ik heb "Bake all Dynamics" geprobeerd, maar de viewport geeft de animatie schokkerig weer.
Wat zie ik over het hoofd ?

Met groet,

Guus

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2022, 11:34:03 am »
Jammer maar daar weet ik heel weinig van anders had ik je graag geholpen, misschien zijn er vandaag nog Blender fanaten die de zon niet opzoeken en binnenblijven  ;)

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2022, 11:51:51 am »
Hoi Guus,

mss alles ff cachen en dan naar bake zetten, kan wel eens helpen!
Alles werkt net wat sneller als het gecached is, doe ik ook vooral met grotere scenes...
Hoop dat het werkt!
Succes!

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2022, 00:21:29 am »
En hoe lang duurt die animatie ?
Want 150 frames is genoeg voor 5 seconden 30fps , of 2,5 seconden 60fps...

Anders je bake verwijderen , project saven , dan weer openen en opnieuw baken...
En check je path van je cache.
Of dat wel klopt.

Succes !

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2022, 00:22:58 am »
Ik zeg dat omdat ik hetzelfde probleem onlangs had , na een paar seconden.
Bleek dat ik om te testen slechts 500 frames in cache had.
Daarna ging de soft body physics stuiteren en mal doen.
Logisch.
Dat moet je echt Baken. Anders word het een zooitje...
Zodoende.